همایش بین‌المللی حافظ شیرازی در شیراز برگزار می‌شود


همایش بین‌المللی حافظ شیرازی در شیراز برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز گفت: همایش بین‌المللی شمس‌الدین محمد حافظ شیرازی پنجشنبه و جمعه ۱۷ و ۱۸ اردیبهشت ماه در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی شیراز، حمزه سارویی اظهار داشت: همایش بین‌المللی حافظ شیرازی 17 و 18 اردیبهشت در شیراز برگزار می‌شود.

وی گفت: این همایش بین‌المللی 26 محور از جمله زندگی حافظ و شرایط اجتماعی، سیاسی و فرهنگی دوره او، جهان‌بینی و فلسفه حافظ، حافظ و قرآن، حافظ و عرفان، نسخه‌های دیوان حافظ و بحث‌های نسخه شناختی، چاپ‌های دیوان حافظ و شرح‌های دیوان این شاعر را در بر می‌گیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شیراز افزود: بحث‌های زبان شناختی در دیوان حافظ، هنر شاعری حافظ، دیدگاه‌های روان‌شناختی – جامعه‌شناختی و اسطوره‌شناختی در دیوان حافظ و چگونگی تاثیرپذیری استاد غزل از گویندگان و اندیشمندان پیش از خود از دیگر محورهای این همایش است.

وی گفت: این همایش بین‌المللی ضمن بررسی چگونگی تاثیرگذاری حافظ بر گویندگان و اندیشمندان پس از خود به بررسی موضوعاتی همچون حافظ و ادب معاصر، بازتاب جهانی اندیشه‌های حافظ، معاصران، مشوقان و ممدوحان حافظ، حافظ در کشورهای پارسی زبان و شبه قاره، حافظ در شبکه‌های مجازی (اینترنتی)، ترجمه‌ها و نگارگری و خوشنویسی دیوان حافظ می‌پردازد.

سارویی افزود: کتاب‌شناسی حافظ، عیار نقد در اندیشه حافظ، سیاست و حکومت در حوزه اندیشه و سخن حافظ، تبارشناسی مفاهم و تعابیر کلام حافظ، تاثیر اندیشه حافظ در تربیت ارزش‌های ملی و بازشناسی هویت تاریخی و اعتقادی ایرانیان، حضور حافظ در حوزه فرهنگ روایی و شفاهی مردم ایران و طنز حافظ از دیگر محورهای این همایش بین‌المللی است.

وی گفت: همایش بین‌المللی حافظ در شیراز به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی و از سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon