کارشناسان روسی بررسی سقوط آنتونوف ۲۰ اردیبهشت وارد ایران می‌شوند


کارشناسان روسی بررسی سقوط آنتونوف 20 اردیبهشت وارد ایران می‌شوند

خبرگزاری تسنیم: در حالی معاون وزیر راه و شهرسازی از ورود کارشناسان روسی برای بررسی سانحه سقوط آنتونوف طی هفته اول اردیبهشت خبر داده بود که خبر می‌رسد این تیم کارشناسی به دلیل مشکلات مربوط به روادید با چند روز تاخیر بیستم ماه جاری وارد ایران می شوند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این که اسامی کارشناسان روسی به این سازمان ارائه شده گفت: تیم روسی متشکل از 5 کارشناس است که قرار بود 15 اردیبهشت ماه برای بررسی سانحه سقوط آنتونوف 140 وارد ایران شوند اما با وجود هماهنگی های انجام شده این کارشناسان به دلیل مشکل روادید در زمان مقرر وارد ایران نشدند. قرار بر این شده این کارشناسان با چند روز تاخیر 20 اردیبهشت سال جاری (یکشنبه هفته آینده) وارد کشور شوند.

به گزارش تسنیم، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اوایل ماه جاری از ورود کارشناسان روسی به ایران طی هفته آینده برای بررسی سانحه سقوط آنتونوف 140 هواپیمایی سپاهان خبر داده و به تسنیم گفته بود: تا چند هفته آینده کمیته بررسی سانحه آخرین اطلاعات درباره سقوط آنتونوف را اعلام می‌کند.

علیرضا جهانگیریان اظهار کرد: کمیته بررسی سانحه سقوط آنتونف 140 تا چند هفته آینده جلسه‌ای برگزار می‌کند و آخرین اطلاعات در این خصوص را اعلام می‌کند.

وی با بیان این‌که این گزارش در حال جمع‌بندی است زمان برگزاری جلسه مذکور را "چند هفته آینده" اعلام کرد و در خصوص دلیل طولانی شدن بررسی  سقوط آنتونوف 140 افزود: "یک سری اطلاعات باید از خارج بیاید که منتظر آن هستیم، کشور طراح و سازنده اصلی باید اطلاعاتی را به ما می‌داد."

این در حالی است که هنوز کارشناسان روسی برای بررسی سانحه مرگبار سقوط آنتونوف 140 هواپیمایی سپاهان وارد کشور نشده‌اند. حدود 9 ماه از سقوط این هواپیما در جاده مخصوص می‌گذرد، شش روز پس از این اتفاق یعنی 25 مرداد 93 جهانگیریان معاون وزیر راه و شهرسازی از بازخوانی بیش از 50درصد جعبه سیاه (CVR ) هواپیمای آنتونوف 140 توسط متخصصان و تیم بررسی سانحه خبر داد.

وی با بیان اینکه تجزیه و تحلیل این اطلاعات توسط کارگروه های تخصصی از امروز آغاز می شود گفت: سازمان هواپیمایی کشوری با تمام توان در تلاش است در کوتاه‌ترین زمان ممکن، عوامل سانحه را اعلام کند.

انتهای پیام/

 

 

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه