جزئیات سرقت پیچیده ۷۵۰ میلیونی از صرافی خیابان فردوسی


جزئیات سرقت پیچیده 750 میلیونی از صرافی خیابان فردوسی

خبرگزاری تسنیم: معمای سرقت پیچیده از صرافی خیابان فردوسی کشف شد.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم، سرهنگ عباسعلی محمدیان ظهر امروز در حاشیه بازسازی صحنه سرقت 750 میلیون تومانی از یکی از صرافی‌های خیابان فردوسی تهران در تشریح چگونگی وقوع این سرقت و دستگیری سارقان اظهار داشت: روز 13 فروردین ماه امسال و به دنبال اعلام گزارش یک فقره سرقت به مرکز فوریت‌های پلیسی 110، ماموران سرکلانتری هفتم و کلانتری 109 پایتخت در جریان وقوع سرقت یک صرافی در خیابان فردوسی قرار گرفتند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: در تحقیقات اولیه مشخص شد که سارقان با سوراخ کردن دیوار مغازه‌های مجاور این صرافی و ضمن از کار انداختن سیستم‌های اعلام خطر و سرقت حافظه‌های دوربین‌های مدار بسته موجود در مغازه‌ها، توانسته‌اند گاوصندوق‌های موجود در این صرافی را برش داده و مقادیری سکه، ارز و وجوه نقد را به سرقت ببرند.

وی افزود: مالباخته در اظهاراتش به کارآگاهان پلیس گفت که ارزش اموال به سرقت رفته بالغ بر 750 میلیون تومان بوده است؛ از این رو تحقیقات تکمیلی برای شناسایی و دستگیری سارقان انجام شد.

محمدیان با اشاره به شگردهای پلیسی برای شناسایی سارقان گفت: ماموران و کارآگاهان پلیس با حضور در محل اقدامات پلیسی خود به منظور اثربرداری از سارقان را آغاز کردند و با بهره‌گیری ازتصاویر دوربین‌های مدار بسته مغازه‌های مجاور توانستند ظرف مدت 15 روز دو سارق این صرافی را شناسایی کنند.

وی خاطر نشان کرد: در بررسی‌های تکمیلی مشخص شد که یک نفر از سارقان اقدام به خروج از کشور کرده و به کشور آمریکا متواری شده است ولی ماموران توانستند با شناسایی نفر دوم، وی را در مخفیگاهش در تهران بزرگ دستگیر کنند.

وی با بیان اینکه فرد دستگیر شده به همدستی با فرد متواری از کشور در سرقت این صرافی اعتراف کرده است، گفت: در اعترافات فرد دستگیر شده ماموران موفق شدند بخشی از اموال سرقتی را در یکی از پاتوق‌های متهم دستگیر شده شناسایی و مبلغ 600 میلیون تومان از وجوه به سرقت رفته را کشف و ضبط کنند.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در پایان با تشکر از قاضی مربوطه و اهالی خیابان فردوسی خاطر نشان کرد: اقدامات لازم برای دستگیری نفر دوم از طریق پلیس اینترپل در جریان است.

به گزارش تسنیم، سارقان با همدستی یکی از مغازه‌داران مجاور اقدام به شناسایی محل مربوطه کرده و به دنبال چندین روز فعالیت در تعطیلات نوروزی توانستند یک دیوار 70 و 20 سانتی بتونی را تخریب و گاوصندوق‌های چند مغازه را به سرقت ببرند.

به دنبال اظهارات متهم دستگیر شده وی در تاریخ هشتم فروردین ماه با استفاده از کلنگ و تیشه اقدام به تخریب دیوار مغازه مجاور کرده و سپس با ورود به یکی از مغازه‌ها با تخریب گاوصندوق 750کیلوگرمی قصد سرقت از این گاوصندوق را داشت ولی پس از تخریب آن متوجه شد که هیچ پولی در این گاوصندوق وجود ندارد لذا با تخریب درب پشتی این مغازه اقدام به تخریب دیوار دیگری که منتهی به یکی از مغازه‌های مجاور می‌شد کرده ولی به دلیل مجهز بودن مغازه ثانویه به سیستم اعلام خطر، آژیر اعلام خطر به سرقت در می‌آید.

پس از به سرقت درآمدن آژیر خطر، گزارش سرقت احتمالی به کلانتری محل اعلام می‌شود ولی ماموران با حضور در محل مذکور و به دلیل آنکه تمامی این تخریب‌ها در داخل مغازه و پشت کرکره بسته انجام شده بود، قادر به تشخیص وقوع سرقت در این مغازه نمی‌شوند. از این رو سارقان پس از یک روز اقامت در این مغازه و تخریب گاوصندوق، اقدام به سرقت 750 میلیون تومان سکه قدیمی دوران پهلوی، مقادیری ارز و مبلغ 50 میلیون تومان پول نقد می‌کنند. 

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon