حمله امروز بیروت با پیروزی ارتش سوریه در قصیر مرتبط است/ مهاجمان تکفیری‌های حامیان اسرائیل

حمله امروز بیروت با پیروزی ارتش سوریه در قصیر مرتبط است/ مهاجمان تکفیری‌های حامیان اسرائیل

خبرگزاری تسنیم: سفیر ایران در لبنان گفت: عامل اصلی حمله امروز گروه‌های تکفیری حامی رژیم صهیونیستی بودند.

عضنفر رکن‌آبادی سفیر ایران در بیروت در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار سیا‌ست خارجی خبرگزاری تسنیم، به شرح حادثه امروز مقابل سفارت ایران در بیروت پرداخت و گفت: این موضوع ارتباطی به سفارت ایران در لبنان ندارد و ساعت 12:30 به‌وقت محلی شنیده‌ها حاکی از آن بود که قرار است افراد اندکی در شعاع 1کیلومتری سفارت ایران علیه حضور حزب‌الله در سوریه تجمع کنند.

وی تصریح کرد: در این شرایط نیروهای ارتش این کشور آمادگی کامل برای جلوگیری از این اقدامات را داشتند چراکه سفارت‌های متفاوتی از جمله یمن، در این شعاع قرار دارد و گروه‌های تجمع کننده طرفداران گروه‌های تکفیری بودند که قصد آشوب علیه حزب‌الله در سوریه را داشتند.

سفیر ایران در بیروت افزود: با تجمع این افراد، مردم این منطقه و ارتش لبنان مقابل آنها ایستادگی کردند که این تجمع‌کنندگان  اقدام به تیراندازی کرده سپس ارتش نیز با تیراندازی وارد میدان شد.

رکن‌آبادی در پاسخ به سؤالی مبنی براین که آیا این موضوع ارتباطی با پیروزی های القصیر در سوریه دارد، اظهار داشت: بله، قطعاً این موضوع به پیروزی‌های القصیر مربوط است و یکی از شعارهایی که این افراد مطرح می‌کردند، این بود که چرا حزب‌الله در القصیر حضور یافته است.

وی در پاسخ به این سؤال که تعداد آسیب دیدگان در این حادثه چقدر است، ادامه داد: طبیعی است که در چنین اوضاعی شاهد واکنش‌های متفاوتی باشیم چراکه پیروزی القصیر بسیار ارزشمند بوده است و رسانه‌های خارجی در حال حاضر تعداد کشته‌شدگان را 1 نفر اعلام کرده‌اند که ما اخبار دقیقی در این خصوص نداریم چرا که این مسئله در شعاع 1کیلومتری از سفارت ایران رخ داد.

سفیر ایران در لبنان در پاسخ به این سؤال که آیا گروه 14 مارس در این حمله نقش داشته است، تأکید کرد: ما عامل اصلی این حادثه را طرفداران گروه‌های تکفیری می‌دانیم که در خدمت رژیم صهیونیستی هستند.

انتهای پیام/*

اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان