مزایده صوری برای واگذاری خطوط ثابت رند مصداق دورزدن قانون است


مزایده صوری برای واگذاری خطوط ثابت رند مصداق دورزدن قانون است

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:برگزاری مزایده برای واگذاری این خطوط به شکل صوری تخلفی محرز از سوی مخابرات بوده که بازار دلالی را برای سوداگری سودجویان داغ کرده است.

به گزارش گروه "رسانه‌ها" خبرگزاری تسنیم، محسن بیگلری با یادآوری تخلف شرکت مخابرات در واگذاری خطوط ثابت رند 4 یا 5 رقمی، گفت: برگزاری مزایده برای واگذاری این خطوط به شکل صوری تخلفی محرز از سوی مخابرات بوده که بازار دلالی را برای سوداگری سودجویان داغ کرده است.

 

ردپای برخی مدیران انجمن های  ITدر بازار سیاه شماره‌های ثابت رند 4 یا 5 رقمی

 

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مشاهده ردپای برخی مدیران انجمن های  ITدر بازار سیاه شماره‌های ثابت رند 4 یا 5 رقمی نشان از واگذاری سلیقه ای و همراه با رانت این شماره ها دارد، افزود: شرکت مخابرات باید پاسخگوی چرایی دورزدن قانون در واگذاری این خطوط باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه واگذاری سلیقه ای خطوط ثابت رند 4 یا 5 رقمی از سوی مخابرات مصداق کسب درآمد از راه‌های غیرقانونی از سوی این شرکت است، تصریح کرد: در حال حاضر در نتیجه تخلف شرکت مخابرات در این نوع واگذاری ها مردم بسیاری متضرر شده اند که به طورحتم شکایت افراد ورود مجلس را به موضوع به همراه خواهد داشت.

 

خطوط ثابت رند 4 یا 5 رقمی باید به افراد مختلف در قالب مزایده اجاره داده شود

وی با بیان اینکه خطوط ثابت رند 4 یا 5 رقمی باید به افراد مختلف در قالب مزایده اجاره داده شود، گفت: در حال حاضر بسیاری از سودجویان با کلاهبرداری اقدام به واگذاری این خطوط با دریافت پول های کلان به مردم کرده اند در حالی که پس از گذشت مدتی این خطوط از آنان سلب امتیاز شده و آنان حقی در برابر آن نخواهند داشت.   

بیگلری با بیان اینکه واگذاری های بدون ضابطه خطوط ثابت رند 4 یا 5 رقمی و لحاظ کردن رانت در آن تنها به متضرر شدن مردم و بی اعتمادی آن ها به مسئولان منجر می شود، افزود: تفحص از شرکت مخابرات با احضار وزیر ارتباطات به مجلس برای شفاف سازی موضوع به قوت خود باقی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه مجلس به هر نوع تخلف یا رانتی حساس است، گفت:طرح تحقیق و تفحص از شرکت مخابرات درخصوص تخلفات بی شمار این شرکت  در دستور کار کمیسیون صنایع و معادن مجلس قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛ متاسفانه هم اکنون شماره های چهار و پنج رقمی مخابرات در بازار سیاه با چندین برابر قیمتی که مخابرات به متقاضیان فروخته است، خرید و فروش می شود.این شماره ها هم اکنون در بازار آزاد قیمت هایی چند 100میلیونی دارند و در اختیار افرادی هستند که شاید با چند میلیون تومان صاحب آن خط شده اند.

درهمین حال گفته می شود،در شماره هایی با کد یک که مالک آن سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است و نه مخابرات، بالغ بر یک‌میلیارد تومان قیمت دارد و به همین راحتی دست یافتنی نیست.متاسفانه برخی مدیران و دبیران انجمن های فعال در حوزه اینترنت و IT  نیز با توجه به ارتباطات خود وارد این بازار سیاه شده اند و با خرید و فروش بی ضابطه و غیر قانونی  سود های کلانی را به جیب می زنند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار رسانه ها
اخبار روز رسانه ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon