برگزاری مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال امام(ره) در ۵۰ نقطه استان مرکزی


برگزاری مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال امام(ره) در 50 نقطه استان مرکزی

خبرگزاری تسنیم: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: مراسم بزرگداشت سی و ششمین سالگرد ارتحال معمار کبیر جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در ۵۰ نقطه شهری و روستایی استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، به نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی، حجت‌الاسلام عباس هاشمی بااشاره به ضرورت بزرگداشت ایام 14و15خردادماه اظهار داشت: ایام 14 و 15 خرداد فرصتی مناسب برای معرفی سیره زندگی و آشنایی نسل جوان با اندیشه‌های تابناک امام راحل است.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران معجزه‌ای بزرگ و شگرف در تاریخ معاصر جهان بود که با عنایت حضرت حق و به دست مبارک حماسه‌آفرین بزرگ قرن، خمینی کبیر اتفاق افتاد و هم‌اکنون به درختی تنومند و پرثمر تبدیل شده است.

هاشمی اعزام مبلغ به مناطق روستایی و برگزاری محافل انس با قرآن را از جمله برنامه‌های پیش بینی شده در بزرگداشت سالگرد ارتحال امام و شهدای قیام 15 خرداد عنوان کرد و گفت: ویژه مراسم سالگرد امام راحل در بیت و زادگاه ایشان در شهر خمین، با حضور اقشار مردم و مسئولان صبح روز چهاردهم خرداد برگزار خواهد شد.

مسئول ستاد اجرای مراسم 14 و 15 خرداد استان افزود: در راستای ترویج اندیشه و تبیین ابعاد مختلف زندگی پر فروغ امام راحل در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بالغ بر 20 هزار جلد کتاب، نرم افزار چند رسانه‌ای و ویژه‌نامه تدوین و در ایام 14 و 15 خرداد توزیع می‌شود.

هاشمی از 15 خرداد 42 به عنوان مبدا شکل‌گیری انقلاب اسلامی یاد کرد و با اشاره به ویژه برنامه‌های بزرگداشت این حماسه سرنوشت‌ساز گفت: رشادت‌های مردم در رسیدن به آزادی و حقانیت در این روز باید در قالب برنامه‌های فرهنگی و هنری تبیین شود تا نسل جوان با تاریخ پرفروغ انقلاب آشنا شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی(ره) بر این قیام به عنوان الگویی از استقامت و پایداری مردم در مقابل رژیم ستم‌شاهی تاکید می‌کردند.

وی افزود: برگزاری مسابقات فرهنگی هنری از آثار و کتب ارزشمند امام خمینی(ره) در بین فرهنگیان و دانش‌آموزان، بازدید اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از بیت تاریخی امام راحل، برپایی همایش و گردهمایی‌های علمی فرهنگی در مراکز دینی و آموزش عالی، نمایشگاه‌های خوشنویسی و هنرهای تجسمی، شب شعر به عنوان برنامه‌های اعضای این ستاد به مناسبت بزرگداشت سالگرد 14 و 15 خرداد به تصویب رسید.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon