ساختمان‌ها و اماکن دولتی مناسب‌سازی می‌شوند


ساختمان‌ها و اماکن دولتی مناسب‌سازی می‌شوند

خبرگزاری تسنیم: مشاور وزیر کشور و مسئول هماهنگی امور ایثارگران گفت: یکی از سیاست‌ها دولت این بوده که هر سال بخشی از ساختمان‌ها و اماکن دولتی را مناسب‌سازی کند که برای عملیاتی شدن این امر عزمی راسخ و جدی دارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، غلامرضا  یاوندعباسی ظهر امروز در جلسه ستاد پیگیری مناسب‌سازی محیط شهری و اماکن عمومی استان در محل استانداری اردبیل اظهار داشت: باید رویکرد به موضوع مناسب‌سازی اماکن عمومی و محیط شهری به عنوان یک حق‌الناس بوده تا بتوانیم اقداماتی شایسته را در این حوزه انجام دهیم.

وی با تاکید بر نهادینه شدن فرهنگ مناسب‌سازی معابر شهری و اماکن  عمومی بیان کرد:‌ باید مسئولان مربوطه در این زمینه اقدامات لازم را انجام داده و نسبت به نهادینه‌شدن این فرهنگ در جامعه گام بردارند تا مشکلات ترددی و عبور و مرور جانبازان و ایثارگران برطرف شده و حضور آنها در جامعه پررنگ‌تر شود چرا که مناسب‌سازی اماکن عمومی و محیط شهری تاثیر مستقیمی بر افزایش حضور آنها در فعالیت‌های اجتماعی دارد.

یاوند عباسی افزود: در حال حاضر رویکرد  وزارت کشور فعال کردن ظرفیت دستگاه‌های مختلف اجرایی برای خدمات‌رسانی شایسته و موثر به ایثارگران و به ویژه در حوزه مناسب‌سازی اماکن  عمومی است که امیدواریم با سیاستگذاری‌های لازم در این حوزه بتوانیم اقدامات عملی را انجام داده و زمینه حضور و فعالیت بدون مشکل و دغدغه را برای آنها فراهم آوریم.

مشاور وزیر کشور و مسئول هماهنگی امور ایثارگران با تاکید بر مناسب‌سازی اصولی و استاندارد در اماکن عمومی و معابر شهری گفت:‌ باید این مناسب‌سازی‌ها متناسب با وضعیت جسمانی معلولان، جانبازان و سالمندان بوده و برای ارئه خدمات به این افراد طراحی شوند تا این افراد در تردد از این اماکن نگرانی و دغدغه ای نداشته باشند.

وی تصریح کرد:‌ ادارت و مکان‌هایی که نتوانند بر جانبازان و معلولان در جامعه خدمات‌رسانی کرده و زمینه عبور و مرور راحت و بدون دغدغه را برای آنها را فراهم آورند، خود معلول  و ناقص هستند چرا که در صورتی که نتوانند زمینه تردد راحت جانبازان و معلولان را فراهم آورند خودشان در این زمینه مشکل دارند.

مشاور وزیر کشور و مسئول هماهنگی امور ایثارگران با اشاره به سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های دولتی در امر مناسب‌سازی اماکن عمومی بیان کرد:‌ یکی از سیاست‌ها دولت این بوده که هر سال بخشی از ساختمان‌ها و اماکن دولتی را مناسب‌سازی کند که برای عملیاتی شدن این امر عزمی راسخ و جدی دارد تا بتوان از این طریق مشکلات این افراد را در این حوزه برطرف کرد.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon