سجادی: بهتر است در مورد اساس‌نامه که دوستان کمتر روی آن مطالعه داشته‌اند، صحبت نشود

سجادی: بهتر است در مورد اساس‌نامه که دوستان کمتر روی آن مطالعه داشته‌اند، صحبت نشود

خبرگزاری تسنیم: معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: بهتر است در رابطه با اساس‌نامه فدراسیون‌ها که دوستان کمتر روی آن مطالعه داشته‌اند، صحبت نکنیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، نصرالله سجادی در خصوص نشست پیشکسوتان فوتبال با وزیر ورزش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نشست خیلی خوبی بود و صحبت‌های خوبی مطرح شد. به عبارتی پیشکسوتان دردهای فوتبال را مطرح کردند و امیدواریم از منابع مختلف به فوتبال کمک شود تا از این حالت خارج شود.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود وزارت ورزش بودجه لازم را در اختیار فدراسیون فوتبال قرار نمی‌دهد، گفت: این صحبت‌ها واقعیت ندارد. سال گذشته ما 500 میلیون بیشتر از دوره قبل در اختیار فدراسیون فوتبال گذاشتیم، ضمن اینکه امسال اول به فدراسیون فوتبال کمک کردیم و اگر خرج فدراسیون زیاد است باید مدیریت هزینه شود.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در واکنش به اینکه این وزارت‌خانه با فدراسیون فوتبال اختلاف دارد، خاطرنشان کرد: بحث این حرف‌ها نیست. فضایی که در کشور وجود دارد این است که وزارت ورزش هر موقع برای پاسخگویی به مشکلات فدراسیون‌ فوتبال قدم بر می‌دارد مسائلی مطرح می‌شود. در واقع اگر ما بخواهیم نظارت بیشتری روی فدراسیون فوتبال داشته باشیم، می‌گویند که قصد دخالت داریم. بحث این است که وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال هر دو، یکی هستند و برای ورزش و اعتلای آن تلاش می‌کنند. همه در یک شرایط کار می‌کنیم و وزارت ورزش بر روی کار فدراسیون نظارت دارد.

سجادی در مورد واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال یادآور شد: همه چیز در خصوص این موضوع شفاف است و نیازی نیست که من بخواهم توضیحی ارائه دهم. قرار است مزایده چهارم این دو باشگاه 29 اردیبهشت برگزار شود و فکر نمی‌کنم مشکلی از این بابت وجود داشته باشد.

وی همچنین درباره اینکه گفته می‌شود اراده‌ای برای واگذاری این دو باشگاه وجود ندارد، گفت: نه بحث این حرف‌ها نیست. همه چیز باید طبق قوانین و مقررات عمل شود. نباید کلی‌گویی شود و همه باید تابع قانون باشیم و بر اساس آنچه قانون گفته عمل کرده و قضاوت کنیم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در خصوص اینکه گفته می‌شود این وزارتخانه قصد دارد باشگاه‌ها را به افراد خاص بدهد و مخالف خصوصی‌شدن آنها است، تصریح کرد: وزارت ورزش دو باشگاه را در اختیار سازمان خصوصی‌سازی قرار داده تا آنها بر اساس قانون باشگاه استقلال و پرسپولیس را خصوصی‌ کنند. اگر مزایده آنها به دور چهارم کشیده شده طبیعی است چرا که هر شرکتی قرار باشد خصوصی شود به همین شکل مزایده‌هایش چند مرحله به طول می‌انجامد اما چون دوربین و خبرنگار کنار آنها نیست چنین بحث‌هایی به وجود نمی‌آید.

سجادی در خصوص اینکه آیا وزارت مخالف خصوصی‌سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال است گفت: ما مالک دو باشگاه بودیم و آن را به طور قانونی در اختیار سازمان خصوصی‌سازی قرار دادیم. درباره آینده دو باشگاه هم هر چه قانون بگوید و خریداران بتوانند به آن عمل کنند دو باشگاه در اختیار آنها قرار داده خواهد شد.

وی درباره صحبت‌های وزیر در مورد کارلوس کی‌روش نیز خاطر نشان کرد: در این مورد من نباید صحبت کنم. خودتان صحبت‌های وزیر را تفسیر کنید.

وی در پاسخ به این سوال که مقداد نجف‌نژاد از طرح دو فوریتی مجلس برای واگذاری پرسپولیس و استقلال خبر داده و اعلام کرده شاید نیازی به برگزاری مزایده چهارم نباشد، گفت: در این مورد از خود نجف‌نژاد سوال کنید. سازمان خصوصی‌سازی باید در این موارد پاسخ بدهد نه ما. ما فقط مالک این دو باشگاه بودیم و طبق قانون آنها را برای واگذاری به سازمان خصوصی‌سازی تحویل دادیم. اگر مجلس قانونی بدهد همه باید قبول کنیم.

معاون ورزش توسعه قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در مورد اینکه در اساسنامه جدید وزارت ورزش نظارت روی فدراسیون‌ها بیشتر شده است، عنوان کرد: بهتر است در رابطه با چیزی که شما اطلاع ندارید و دوستان هم کمتر روی آن مطالعه داشته‌اند، صحبت نکنیم. اساس‌نامه‌ها شهریور ماه به فدراسیون‌ها ارسال شده تا نظرات‌شان را دریافت کنیم. تاکنون 5،4 فدراسیون به ما جواب دادند که یکی از آنها هم فدراسیون کشتی بوده است.

وی در رابطه با اینکه برخی افراد مانند رسول خادم و سید مهدی هاشمی اعتقاد دارند با این اساس‌نامه قدرت وزارت ورزش بسیار بیشتر می‌شود، تصریح کرد: در جلساتی که در رابطه با اساس‌نامه صحبت می‌شد نماینده کمیته المپیک را دعوت کرده بودیم. دبیرکل کمیته المپیک در تمام این جلسات بود و نظرش را ارائه می‌کرد. روی این اساس‌نامه که به فدراسیون‌ها ارسال شده، نوشته پیش‌نویس پس نشان می‌دهد هنوز این اساس‌نامه‌ها غیرقابل اجرا هستند. هر زمانی که قرار شد این اساس‌نامه‌ها به تصویب برسد آن وقت شرایط اجرایی پیدا می‌کند.

سجادی در مورد اینکه آیا قرار است بخش‌های ورزش و جوانان از یکدیگر جدا شوند، گفت: چنین چیزی را نشنیده‌ام.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است انتخاب رئیس فدراسیون‌های غیر المپیکی به صورت عزل و نصب باشد، خاطر نشان کرد: نه من چنین مسئله‌ای را تائید نمی‌کنم و این را از شما می‌شنوم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در مورد اینکه آیا کمیسیون اصل 90 طی نامه‌ای محرمانه اعلام کرده انتخاب بازرس در مجمع اخیر فدراسیون فوتبال غیرقانونی بوده و مصوبات آن اعتبار ندارد، تصریح کرد: این مسئله اگر محرمانه باشد، قاعدتا جوابش هم محرمانه است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon