گردشگری اطراف باغ فین کاشان با محور باغ شهر فعال شود


گردشگری اطراف باغ فین کاشان با محور باغ شهر فعال شود

خبرگزاری تسنیم: شهردار کاشان از فعال سازی محور گردشگری در اطراف باغ فین به صورت باغشهر از اقدامات مهم شهرداری خبر داد و گفت: با هدایت گردشگران به کوچه باغ‌های اطراف فین شاهد استقبال مالکان باغات و رضایت گردشگران در ایام نوروز بوده ایم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، سیدمحمد ناظم رضوی، در اختتامیه همایش ملی فضای سبز کم آب در کاشان، بهسازی جنگل‌کاری های حاشیه شهر به عنوان پارک و ورود گیاهان مثمر در فضای سبز شهری، بررسی به مصرف هزینه های کاشت، داشت و نگهداری فضای سبز برروی گونه های گیاهی متناسب با آب و هوای کاشان را از دیگر اقدامات شهرداری برشمرد و اظهار داشت: امید است با پیش بینی این گونه برنامه ها علاوه بر توجیه اقتصادی درآمد زایی مناسب در راستای توسعه فضای سبز را نیز دنبال کنیم.

وی، مشارکت شهروندان در کاشت گیاهان فضای سبز در پارک های محلات را نیازمند طرح و ایده های جدید دانست و تصریح کرد: به صورت آزمایشی در چندین پارک کاشان بخشی از فضای بوستان در اختیار شهروندان ساکن در آن منطقه قرار خواهد گرفت تا با کاشت سبزیجات فصلی علاوه بر حفظ و نگهداری فضای سبز شاهد بهره وری منابع آبی و خاکی باشیم.

شهردار کاشان افزود: در طرح ساماندهی باغات و مزارع کشاورزی شهری در محدوده حسن آباد و فین با احداث جاده سلامت با ایجاد مسیر سلامت و پیاده روی در حال طراحی مسیری دیگر در راستای جلوگیری از تردد وسایل نقلیه به داخل جاده سلامت هستیم.

وی از توافق اولیه با سازمان آب و فاضلاب در راستای استفاده از پساب تصفیه خانه فاضلاب کاشان خبر داد و گفت: با اقدامات صورت گرفته و احداث منبع ذخیره آب در راوند 19 لیتر در ثانیه از پساب فاضلاب کاشان توسط 2 پمپ به منبع ذخیره سازی انتقال و از آنجا به سیستم آبیاری فضای سبز شهری هدایت می شود.

به گزارش تسنیم، همایش ملی فضای سبز کم آب توسط شهرداری کاشان به مدت 2 روز در تالار علامه ملامحسن فیض کاشانی با حضور محققین، اندیشمندان و پژوهشگران بخش کشاورزی و شهرداران و مدیرعاملان پارک ها و فضای سبز چندین استان کشور برگزار شد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon