۱۶۳ طرح آبیاری بارانی در اسدآباد افتتاح شد


163 طرح آبیاری بارانی در اسدآباد افتتاح شد

خبرگزاری تسنیم: با حضور استاندار همدان پروژه ۱۶۳ طرح آبیاری بارانی، معادل ۲ هزار و ۵۲۱ هکتار در اسدآباد افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسدآباد، رئیس جهاد کشاورزی اسدآباد پیش از ظهر امروز در حاشیه افتتاح 163 طرح آبیاری بارانی اظهار داشت: طرح‌های در حال افتتاح همزمان 163 طرح است که معادل 2 هزار و 521 هکتار است.

ناصر فتاحی افزود: با اجرای این تعداد طرح آبیاری تحت فشار در شهرستان اسدآباد بالغ بر 10 میلیون متر مکعب در سال صرفه‌جویی می‌شود.

وی اعلام کرد: هدف از اجرای پروژه‌های آبیاری تحت‌فشار در استان همدان بالا بردن راندمان انتقال آب، اشتغال زایی، ایجاد درآمد برای روستائیان و همچنین کند نمودن آهنگ مهاجرت به شهرها و جلوگیری از تلفات آب است.

رئیس جهاد کشاورزی اسدآباد تصریح کرد: با اجرای آبیاری تحت فشار در مزارع سبب بالا رفتن سطح زیر کشت و در نتیجه افزایش درآمد برای روستائیان است که با کاهش مصرف آب دیگر شاهد نشست زمین و ایجاد خسارت به تاسیسات منطقه نخواهیم بود.

وی عنوان کرد: یکی از این طرح‌ها در روستای دوبراله قرار دارد که عملیات اجرایی آن در سال 92 اغاز و در سال 93 به پایان رسیده است.

فتاحی با اشاره به اینکه اعتبارات این طرح‌ها از سوی صندوق توسعه کشاورزی است، اظهار داشت: برای هر طرح تا 85 درصد یارانه دولتی تعلق می‌گیرد که 15 درصد مابقی نیز از سوی کشاورز تامین می‌شود.

وی تصریح کرد: مقدار آب صرفه جویی به ازای هر هکتار 4 هزار متر مکعب است که با اجرای این طرح ها مقدار 260 متر کعب در سال صرفه جویی می شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon