دوره‌های آموزشی فقهی برای اصناف البرز برگزار شود


دوره‌های آموزشی فقهی برای اصناف البرز برگزار شود

خبرگزاری تسنیم: نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: اصناف برای کسب مجوز، دوره‌های آموزشی و کاربردی فقهی مرتبط با صنف خود را بگذرانند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در دیدار با اعضای اتاق بازرگانی که ظهر امروز در محل دفتر امام‌جمعه برگزار شد، اظهار داشت: مباحث اقتصادی اسلامی مباحث دقیقی است که باید با بصیرت وارد شد.

وی با بیان اینکه نباید مباحث اقتصادی غرب وارد مسائل اقتصادی اسلامی شود، افزود: مقام معظم رهبری کلیه امور را به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار داده و سند راهبردی را صادر می‌کنند، به همین سبب چراغ راه معلوم است.

امام جمعه کرج با تاکید بر اینکه در مقام برنامه‌ریزی، اجرا و فازبندی می‌توان امور را پیش برد، خاطرنشان کرد: اگر در استان البرز اقدامات حتی با سرعت آرام پیش برود قطعا نتایج آن کشوری می‌شود.

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه مقام معظم رهبری با کدگذاری مسیر کلی را مشخص می‌کنند، تصریح کرد: این مهم به سبب آن است که برآیند نیروها به یک نقطه متمرکز باشد و کارها غیرفعال باقی نماند.

وی با تاکید براینکه باید ذهنتان مدیریت و برنامه‌ریزی لازم را  داشته باشد، گفت: برای تحقق این امر باید یک چشم انداز و شعاری را مطرح و مشخص کنید که آخر چهارسال بتوانید در بیلان خود بگویید از چه نقطه‌ای به چه نقطه‌ای رسیده‌اید.

نماینده ولی‌فقیه در البرز با بیان اینکه باید از تجربیات گذشته بهره‌مند شد، گفت: چشم‌اندازی برای 4 سال آتی اتاق بازرگانی البرز با تعیین شعار در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه آمار بستر برنامه‌ریزی، طراحی، رشد و توسعه است، اظهار داشت: ابتدا باید با بررسی "جی آی اس"  استان، مبتنی بر علم در زمینه بازرگانی و با آمایش سرزمینی مطالعاتی انجام گیرد.

امام جمعه کرج با تاکید بر اینکه کار گروهی بدون حب،  بغض و جنا ح‌بندی را انجام دهیم، خاطرنشان کرد: باید از آمار واقعی برای برنامه‌ریزی استفاده کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در البرز با اشاره به بخشی از  خطبه‌های نماز جمعه مبنی بر اینکه روح بانک‌داری کاپیتال است، گفت:  باید راهی را برای ایجاد فضای اقتصاد اسلامی فراهم کرد.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره به اینکه به طور مثال در زمینه ساخت و ساز مسکن یا مضاربه بسیاری از افراد دچار مشکل فقهی هستند، بیان کرد: بسیاری از اختلافات و مشاجره‌ها بر اثر ندانستن مسائل فقهی و شرعی است.

وی با اشاره به اینکه معانی و خود کلمات همانند سود یا بهره مهم نیست بلکه نحوه تعیین مهم است، گفت: به اصناف پیشنهاد دادم دوره‌‌های آموزشی فقهی و کاربردی صنف خود را بگذرانند تا بتوانند جواز کسب دریافت کنند.

امام جمعه کرج با اشاره به اینکه بانکی اسلامی است که با صنعت و تولید ارتباط داشته باشد، تصریح کرد: در هیچ کجای دنیا بانک‌ها مجلل نیستند در صورتیکه بنای بانک‌های کشور نشان‌دهنده استفاده روش‌های نادرست برای جذب سرمایه است.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon