احمد بحر: ۱۰۰ هزار مبارز فلسطینی آماده آزاد سازی فلسطین هستند


احمد بحر: 100 هزار مبارز فلسطینی آماده آزاد سازی فلسطین هستند

خبرگزاری تسنیم: نائب رئیس پارلمان فلسطین تاکید کرد که مقاومت فلسطین دارای روحیه ای بالا، توان نظامی و ۱۰۰ هزار مبارز آماده و مسلح برای آزاد سازی فلسطین است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری سما، «علی برکه» با اشاره به تصادفی بودن سفر «موسی ابومرزوق» عضو دفتر سیاسی حماس و «عزام الاحمد» عضو دفتر مرکزی جنبش فتح به بیروت گفت که دو طرف طی دیداری موضوعات مختلف از جمله موانع موجود بر سر راه آشتی ملی و راهکارهای عبور از آن را بررسی کردند.

به گفته وی، ابومرزوق که اخیرا عمل قلب باز در دوحه انجام داده است به بیروت آمده و عزام الاحمد در تماس تلفنی حال وی را جویا شد و پس از آن دیداری نیز بین دو طرف برگزار و طی آن تحولات منطقه عربی و بازتاب های آن بر قضیه فلسطین مورد بررسی قرار گرفت.

دو طرف در این دیدار تاکید کردند که با توجه به سرگرم شدن جهان عرب به قضایای داخلی و کاهش اهتمام به قضیه فلسطین، تلاش بیشتر طرف فلسطینی برای به جریان انداختن آشتی و پایان دادن به دودستگی ها جهت مقابله با سیاست یهودی سازی و پایان دادن به محاصره ضروری است.

برکه اشاره کرد که طرفین پس از تبادل دیدگاه درباره انتخابات و آشتی جمعی و نشست کادر رهبری سازمان آزادی بخش فلسطین، درباره ادامه دیدارها توافق کردند.

در این دیدار حماس یک جدول زمانی برای اجرای توافقات صورت گرفته در قاهره را پیشنهاد کرد اما فتح بر اعطای مهلت به دولت وفاق ملی اصرار داشت.

حبس انفرادی «خضر عدنان» به دنبال اعتصاب غذا

مرکز اسرا و حقوق بشر (احرار) گزارش داد که اداره زندان های رژیم صهیونیستی «خضر عدنان» از رهبران جنبش جهاد اسلامی را به دلیل اعلام اعتصاب غذا به سلول انفرادی زندان «هداریم» انتقال داد.

خانواده عدنان در این باره گفت که عدنان به محض اینکه مطلع شد رژیم صهیونیستی حبس اداری وی را برای سومین بار طی یکسال گذشته به مدت چهار ماه تمدید کرده است، اعتصاب غذای خود را اعلام کرد و اداره زندان نیز وی را به سلول انفرادی زندان هداریم انتقال داده است.

خضر عدنان یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی و آغازگر «نبرد شکم های خالی» در زندان های رژیم صهیونیستی است که در سال 2012 به مدت 60 روز اعتصاب غذا کرد و پس از آن رژیم صهیونیستی مجبور به آزادی وی شد.

احمد بحر: 100 هزار مبارز فلسطینی آماده آزاد سازی فلسطین هستند

نماینده پارلمان فلسطین از جنبش حماس تاکید کرد که مقاومت فلسطین دارای روحیه ای بالا، توان نظامی و 100 هزار مبارز آماده و مسلح برای آزاد سازی فلسطین است.

احمد بحر در جریان مشارکت در مراسم سالروز فاجعه اشغال فلسطین در پایگاه نظامی فلسطینی مجاور موانع مرزی باریکه غزه اظهار داشت که مقاومت همچنان دست به سلاح است و تا آزاد سازی سرزمین و مقدسات فلسطین از لوث اشغالگری دشمن صهیونیستی لحظه ای آرام نخواهد نشست.

بحر تمامی شاخه های مقاومت در کرانه باختری و نوار غزه را به کنار گذاشتن اختلافات و حمل سلاح علیه رژیم صهیونیستی و دفاع از قدس شریف فراخواند.

وی همچنین از رهبران کشورهای عربی خواست به یاری قدس و ساکنان آن بشتابند. بحر تاکید کرد که ما اکنون در فاصله یک کیلومتری اراضی اشغالی 48 ایستاده ایم و از اینجا به سران امت اسلامی و عربی می گوییم که فلسطین امانتی به گردن تمامی شماست.

نائب رئیس پارلمان فلسطین خاطر نشان کرد که حق بازگشت آوارگان فلسطینی به شهر و دیار خود حقی فردی و دسته جمعی است که هرگز با گذر زمان یا امضای هیچ گونه توافقنامه ای  از بین نمی رود و کسی حق چشم پوشی از آن را ندارد، زیرا کسی که از این حق کوتاه آید، به ملت خویش خیانت کرده است.

دکتر احمد بحر نسبت به توطئه ای جدید بر علیه مسئله فلسطین از طریق آماده سازی پیش نویس قانون اساسی فلسطین توسط کمیته ای که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان به ریاست سلیم زعنون رئیس شورای ملی فلسطین آن را تشکیل داده، شدیدا هشدار داد.

بحر اشاره کرد قانونی که بدون اجماع و توافق ملی فلسطینیان تدوین شده، از بسیاری از اصول ملی فلسطینیان در خصوص قدس، حق بازگشت و مقاومت چشم پوشی کرده و موجب تعمیق دودستگی و اختلافات داخلی می شود.

وی با اشاره به اینکه در طول تاریخ سابقه نداشته حزب یا کمیته ای خاص به تنهایی پیش نویس قانون اساسی را ارائه دهد، عنوان کرد که عباس از سال 2009 مدت ریاستش به پایان رسیده و تمدید مدت ریاست وی از سوی اتحادیه عرب اقدامی غیر قانونی و باطل است و وی هرگز نمی تواند نماینده ملت فلسطین باشد به ویژه پس از اینکه در مقابل تمامی دنیا از صفد به نفع رژیم صهیونیستی چشم پوشی کرد.

شهرک نشینان صهیونیست یک ساختمان مسکونی در سلوان را اشغال کردند

شهرک نشینان صهیونیست بامداد امروز چهارشنبه یک ساختمان مسکونی سه طبقه در محله سلوان واقع در جنوب مسجد الاقصی در شهر قدس اشغالی را اشغال کردند.

شاهدان عینی گفتند که تعدادی از شهرک نشینان به همراه نیروهای پلیس بامداد امروز وارد محله سلوان و ساختمان مذکور شدند.

بر اساس این گزارش، نیروهای پلیس اسرائیل ساختمان را به محاصره درآوردند تا از ورود شهرک نشینان به ساختمان حمایت بعمل آورند.

شاهدان عینی گفتند که در زمان اشغال ساختمان صاحبان فلسطینی آن در خانه نبودند.

زخمی شدن 2 کودک فلسطینی در اثر انفجار بقایای موشک صهیونیستی

در اثر انفجار بقایای یک موشک صهیونیستی در نزدیکی مهدکودک انس ابن مالک در منطقه شجاعیه در شرق غزه، دو کودک فلسطینی زخمی شدند.

منابع پزشکی گفتند که وضعیت یکی از این دو کودک وخیم گزارش شده است و گفته می شود که یک پای وی قطع شده است.

گفتنی است که تاکنون بسیاری از شهروندان فلسطینی در اثر انفجار بقایای موشک ها و گلوله های استفاده شده در جریان جنگ اخیر غزه؛ به ویژه در مناطق مرزی نوار غزه جان خود را از دست داده و یا زخمی شده اند.

السیسی برای بازگشایی گذرگاه رفح شرط تعیین کرد

رادیو رژیم صهیونیستی به نقل از برخی منابع فلسطینی گزارش داد که عبد الفتاح السیسی رئیس جمهور مصر به یک مسئول فلسطینی که اخیرا با وی دیدار کرده، گفته است که آمادگی بازگشایی دائمی گذرگاه رفح را دارد به شرط آنکه جنبش حماس در امور این گذرگاه دخالت نکند.

رادیو رژیم صهیونیستی به هویت این منبع فلسطینی اشاره ای نکرد و تنها گفت که وی به السیسی تاکید کرده است که نیروهای گارد ریاست تشکیلات خودگردان آماده تحویل گذرگاه رفح هستند.

این مسئول فلسطینی همچنین اعمال فشار بر جنبش حماس به منظور تحویل گذرگاه به گارد ریاست تشکیلات خودگردان را خواستار شد.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت