طرح کنگره آمریکا برای تجزیه عراق موذیانه است

طرح کنگره آمریکا برای تجزیه عراق موذیانه است

خبرگزاری تسنیم: رئیس مجلس شورای اسلامی معتقد است که طرح کنگره آمریکا برای تجزیه عراق موذیانه است.

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار "آمنوتب زامبرانو کونتراس" سفیر ونزوئلا در تهران مناسبات ایران و ونزوئلا را نزدیک و صمیمانه خواند و گفت: افزایش رفت و آمد مسئولان سیاسی و پارلمانی دو کشور نقش مهمی در تداوم روند رو به رشد همکاری‌های فی‌مابین در عرصه‌های گوناگون دارد.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی از روند توسعه ارتباطات دو کشور در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و پارلمانی حمایت می‌کند.

رئیس مجلس با انتقاد از سیاست‌های مداخله‌جویانه آمریکا در امور سایر کشورها از جمله طرح اخیر کنگره این کشور برای دخالت در امور عراق و تجزیه آن، گفت: مقاومت و ایستادگی در برابر فشارها و زورگویی‌های آمریکا موجب عقب‌نشینی آنها از پیگیری طرح‌های موذیانه می‌شود.

لاریجانی با اشاره به تحولات یمن، افزود: اقدامات نظامی عربستان سعودی علیه مردم مظلوم یمن موجب تهدید صلح و ثبات منطقه‌ای و تقویت جریان‌های تروریستی می‌شود.

وی در پایان این دیدار بر تداوم همکاری‌های نزدیک میان دو کشور تأکید کرد.

همچنین "آمنوتب زامبرانو کونتراس" سفیر ونزوئلا در تهران نیز با قدردانی از کمک‌های انسان‌دوستانه و حمایت‌های معنوی جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت ونزوئلا، گفت: توسعه همه‌جانبه ارتباطات با جمهوری اسلامی ایران همواره مورد تأکید مسئولان ونزوئلا از جمله هوگو چاوز رهبر فقید این کشور قرار داشته است.

وی در ادامه با تأکید بر لزوم گسترش هرچه بیشتر همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مورد علاقه، افزود: ارتباطات پارلمانی نقش مؤثری در تعمیق و تقویت مناسبات دو کشور در سایر زمینه‌ها دارد.

سفیر ونزوئلا در پایان این دیدار افزایش رایزنی و مشورت میان مسئولان دو کشور در مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و جهانی را خواستار شد.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon