دولت مستعفی یمن مداخله زمینی جامعه جهانی را خواستار شد

دولت مستعفی یمن مداخله زمینی جامعه جهانی را خواستار شد

خبرگزاری تسنیم: دولت مستعفی یمن، در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد، مداخله نظامی زمینی جامعه جهانی در این کشور را خواستار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، «خالد الیمانی» نماینده دولت مستعفی یمن در سازمان ملل، دیروز در نامه‌ای به شورای امنیت نوشت: «ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم هر چه سریع‌تر برای نجات یمن و به‌ویژه شهرهای عدن و تعز نیروی زمینی به این کشور اعزام کند».

الیمانی در این نامه الحوثی‌ها را به تیراندازی به کسانی که قصد فرار از کشور را داشته‌اند، متهم کرد و از سازمان‌های بشردوست بین‌المللی خواست «موارد نقض حقوق بشر علیه مردم بی‌دفاع» را در کشورش به ثبت برسانند.

وی ادعاکرد:«الحوثی‌ها هر جنبنده‌ای را در شهر عدن هدف قرار می‌دهند، مانع از فعالیت گروه‌های امداد رسان و سازمان‌های بشردوست  می‌شوند و خانوارهایی را که قصد فرار از محله‌های تحت محاصره عدن دارند، هدف آتش توپخانه‌ها قرار می‌دهند.

الیمانی در ادامه افزود: «دولت به همه ابزار‌ها برای تحت پیگرد قرار دادن نیروهای الحوثی و نیروهای وفادار به "علی عبدالله صالح" رئیس‌جمهور سابق یمن در نهادهای حقوقی و قضایی بین‌المللی به عنوان جنایتکاران جنگی، متوسل خواهد شد».

انتهای پیام/1

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان