واگذاری امور به مردم مهمترین ‌سیاست دولت یازدهم است‌


واگذاری امور به مردم مهمترین ‌سیاست دولت یازدهم است‌

خبرگزاری تسنیم: وزیر ورزش و جوانان گفت: واگذاری امور به مردم مهمترین ‌سیاست دولت یازدهم است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، محمود گودرزی صبح امروز در نخستین همایش باشگاه‌داری خصوصی در محل سالن صبای صدا و سیمای خراسان رضوی اظهار داشت: سیاست دولت یازدهم در زمینه اداره امور کشور واگذاری امور به خود مردم است، این مهم چه در شعار باشد و چه در عمل، باید محقق شود.

وی افزود: رئیس جمهور در تمامی جلسات خصوصی و تمامی جلساتی که با وزرا داشته‌اند این نکته را مطرح کرده‌اند که دولت آن‌قدر منابع مالی ندارد که بتواند جامعه را اداره کند چرا که اگر دولت از خود مردم استمداد بطلبد قطعاً جامعه پیشرفت می‌کند.

وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: یکی از راهکارهای واگذار کردن باشگاه‌های ورزشی به مردم ایجاد سازمان‌های مردمی است که در همین راستا خراسان رضوی اگر بخواهد برای 1500 باشگاه ورزشی موجود سالن ایجاد کند باید حجمی از سرمایه‌های عظیم دولت، نیروی انسانی و سایر موارد را در اختیار گیرد که این امر نه تنها از اداره ورزش و جوانان استان بر نمی‌آید بلکه این امر از توانمندی وزارت ورزش و جوانان هم خارج است.

گودرزی بیان کرد: متأسفانه یکی از اشکالات موجود در وزارت ورزش و جوانان عدم وجود آمار دقیق باشگاه‌های ورزشی کشور است که از 25 هزار فضای باشگاه ورزشی که در کشور وجود دارد تنها 80 درصد قانونی است و مابقی غیرقانونی و دارای عدم مجوز است.

وی گفت: اگر بخواهیم با توانمندی‌های دولتی این 25 هزار باشگاه را مورد حمایت قرار دهیم این کار امکان‌پذیر نیست که بر همین مبنا این باشگاه‌های ورزشی باید در اختیار خود مردم قرار گیرد تا بتوان از این طریق تعامل برد-برد را به جامعه تزریق کنیم.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه وزارتخانه مؤظف است باشگاه‌های ورزشی را تا حد توان مورد حمایت قرار دهد، گفت: به دنبال این هستیم که در کنار حمایت‌های موجود بتوانیم مردم و بخش خصوصی را به پای کار آوریم.

گودرزی خاطرنشان کرد: متأسفانه عده‌ای بر این باورند که اگر بخش خصوصی تقویت شود بخش دولتی ضعیف می‌شود اما به نظر بنده این تفکر کاملاً غلط است و اگر این امر صورت گیرد بهتر می‌توان به ورزش کشور خدمت کنیم.

وی افزود:‌ اگر رقابت در بین بخش خصوصی و دولتی صورت گیرد این امر سبب این می‌شود که هر 2 نهاد بتوانند بر اساس برنامه‌ریزی و تعامل مناسب خدمات‌رسانی خود را به باشگاه‌های ورزشی افزایش دهند.

وزیر ورزش و جوانان گفت: قبل از انقلاب به باشگاه‌های ورزشی هزینه‌ای تحت عنوان «حق سفره» داده می‌شد که این مهم برای اداره بهتر باشگاه‌ها بود و این کار هزینه اضافی نبود بلکه برای دولت سرمایه‌گذاری در بخش باشگاه‌ها بود.

گودرزی اظهار داشت: بهره‌وری، نظارت و سیاست‌های دولتی در بخش ورزشی کم است که در همین راستا خوشبختانه هم‌اکنون بخش خصوصی که به پای کار آمده به دنبال کسب درآمد است و از همین رو نیز می‌تواند به باشگاه‌هایی که خصوصی هستند و به خود مردم جامعه خدمات بیشتری ارائه کند.

وی گفت:‌ اگر تاکنون قرار بر این بوده که هزینه‌های ورزش را دولت پرداخت کند هم‌اکنون نظر به این است که همین وظایف دولت به بخش خصوصی واگذار شده که بر این اساس می‌توانیم بخش خصوصی را تقویت کرده چرا که تقویت بخش خصوصی یکی از وظایف اصلی وزارت ورزش و جوانان است.

وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: در خراسان رضوی تقویت بخش خصوصی باید به عنوان راهبرد در دستور کار اداره کل ورزش و جوانان این استان قرار گیرد تا بتوان از این طریق روز‌به‌روز ورزش این استان را مورد ارتقاء قرار داد.

گودرزی افزود: باشگاه‌ها نهاد اصلی و مسئول اصلی ورزش در یک جامعه هستند که باید بتوانند بنا بر رسالت‌های خودشان فعالیت کنند اما باید این فعالیت دارای چارچوب بوده و دید که رسالت باشگاه‌ها چیست و باید و چگونه اداره شود.

وی تصریح کرد: اگر وزارت ورزش و جوانان نمی‌تواند استانداردهای رایج در دنیا را داشته باشد اما بضاعتش به گونه‌ای است که می‌توانیم خودمان را به استانداردهای موجود روز دنیا نزدیک کنیم. رسالت ورزش توسعه سلامت انسانها و سلامت روانی جامعه است که این امر رابطه مستقیمی بین جامعه پویا و فعال دارد و با هزینه‌های درمان رابطه معکوس دارد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: در خراسان رضوی ظرفیت‌های زیادی جهت پای کار آمدن مردم و بخش خصوصی وجود دارد که وزارت ورزش و جوانان باید به عنوان منادی سلامت و ورزش کشور از این ظرفیت‌ها به درستی استفاده کند. خراسان بزرگ و خراسان فعلی تا زمان‌های نه چندان دور مهد ورزش قهرمانی کشور بود اما دیگر اینگونه نیست که باید دید برای اینکه ورزش خراسان مجدداً احیا شود باید چه کارها و حمایت‌هایی انجام داد.

گودرزی تأکید کرد: دولت به دنبال این است که با کاهش تعرفه‌های باشگاه‌های ورزشی تورم را کنترل کرده تا بتواند از این طریق هزینه‌های دولتی را که برای باشگاه‌های خصوصی مورد استفاده قرار می‌گیرد را کاهش می‌دهد.

وی بیان کرد:‌ بر اساس سخنان مقام معظم رهبری امر به ورزش, امر به معروف و نهی از منکر است چرا که براساس منویات ایشان حمایت از ورزشکاران می‌تواند از بسیاری بزهکاری‌های جامعه جلوگیری کند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon