شکنجه هنوز در زندان‌های آمریکا اتفاق می‌افتد


شکنجه هنوز در زندان‌های آمریکا اتفاق می‌افتد

خبرگزاری تسنیم: افشاگر سابق برنامه‌های سازمان سیا تأکید کرد که شکنجه هنوز در سیستم زندان‌های ایالات متحده آمریکا وجود دارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیمبه نقل از اسپاتنیک، جان کریاکو افشاگر برنامه های سیا که مدتی را نیز در زندان سپری کرده، در یک نشست عمومی در واشنگتن تصریح کرد که شکنجه هنوز در زندان های آمریکا وجود دارد.

وی در ادامه افزود: من می‌خواهم در خصوص نوعی از شکنجه صحبت کنم که هنوز نیز در زندان های ما وجود دارد. من می‌خواهم در خصوص این مسئله صحبت کنم که چرا گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل اجازه ورود به زندان های ما را ندارد.

کریاکو اخیراً از بازداشت خانگی آزاد شده است. وی پیش از این نیز به خاطر افشای برنامه شکنجه سیا پس از حملات 11 سپتامبر به مدت 23 ماه در زندان بوده است.

وی تأکید کرد: آمریکا به بازرسان سازمان ملل اجازه ورود به زندان های خود را نمی‌دهد چون ما چیزهایی را برای مخفی کردن داریم. حقوق بشر نقض می‌شود و ما بر آن سرپوش می‌گذاریم.

کریاکو در زمانی که دوران حبس خود را می‌گذرانده، بارها شاهد ضرب و شتم زندانیان، زندگی در شرایط خطرناک و پرجمعیت و همچنین نگهداری زندانیان به مدت طولانی در سلول های انفرادی بوده است.

انتهای پیام/1

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان