۵۰۰ میلیارد ریال برای اتمام طرح‌های هادی روستایی در اردبیل هزینه می‌شود‌


500 میلیارد ریال برای اتمام طرح‌های هادی روستایی در اردبیل هزینه می‌شود‌

خبرگزاری تسنیم: استاندار اردبیل گفت: بنیاد مسکن ‌اعلام کرده ‌برای اتمام طرح‌های هادی نیمه تمام استان اردبیل اعتبار تخصیص می‌دهد که با توجه به این موضوع اکثر طرح های نیمه تمام هادی روستایی استان اردبیل پایان می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مجید خدابخش در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اردبیل اظهار داشت: امکانات و تسهیلات دولت برای توسعه استان‌ها در قالب بودجه استانی است که این بودجه دارای 3 بخش است.

وی گفت: اعتباراتی از مصوبه‌های سال قبل هنوز هم در اختیار دستگاه‌های اجرایی استان است که با توجه به این که سال مالی تا آخر تیرماه منظور می‌شود باید تلاش کنند تا همه اعتبارات جذب پروژه‌های استانی شود.

استاندار اردبیل افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید پیگیر پروژه‌های مهم و ملی استانی باشند که بزرگ ترین پروژه‌های استانی در قالب ماده 215 محسوب می‌شود که می‌تواند اعتبار قابل توجهی برای استان اردبیل به‌دنبال داشته باشد که باید مدیران دستگاه‌های اجرایی استان با کمک نمایندگان مجلس استان اردبیل به صورت جدی پیگیر این موضوع باشند.

خدابخش تصریح کرد: برای اجرایی‌شدن طرح راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد باید در قالب ماده 215 به این طرح توجه شود و هم چنین پیگیری مشکلات بیمارستان مشگین‌شهر نیز باید در الویت باشد که خوشبختانه در قانون بودجه یک سری ظرفیت‌ها پیش‌بینی شده که قابل توجه است و باید استفاده شود.

وی بیان کرد: برای مدیریت مصرف آب در تمام کشور استفاده از آبیاری تحت فشار به روش نوین فراگیر شده است که دولت تسهیلات ویژه‌ای برای کشاورزان در نظر گرفته که 85 درصد هزینه توسط دولت و 15 درصد هزینه توسط زارع پرداخت می‌شود که امیدواریم این طرح در شرکت کشت و صنعت مغان نیز اجرایی شود و بتوانیم در شمال استان مصرف آب را مدیریت کنیم.

استاندار اردبیل با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در استان اردبیل تسهیل شود، گفت: بعد از سفر ریاست جمهوری به اردبیل 3 پهنه استان از جمله قزل‌اوزن،‌ باغرو و سبلان مشگین‌شهر برای مطالعات معدن انتخاب شدند که بعد از اتمام این مطالعات سرمایه‌گذاری در بخش معدن اردبیل شروع می‌شود که قطعا در زمینه رونق اقتصادی تحول بزرگی ایجاد می‌کند.

خدابخش افزود:‌ بنیاد مسکن اعلام کرده که برای اتمام طرح‌های هادی روستایی در استان اردبیل آمادگی دارد که به ازای اعتبار لحاظ شده از بودجه استانی اعتبار تخصیص دهد به طوری که اگر 25 میلیارد تومان از استان هزینه شود 25 میلیارد تومان نیز توسط این بنیاد برای استان اعتبار تخصیص می‌یابد که امیدواریم با 50 میلیاد تومان اکثر طرح‌های نیمه تمام هادی روستایی در استان به اتمام برسد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon