اعتبارات راه روستایی گیلان ۳ برابر افزایش یافت


اعتبارات راه روستایی گیلان 3 برابر افزایش یافت

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: اعتبارات راه روستایی گیلان ۳ برابر افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ماسال، شعبانعلی خاوری ظهر امروز در نشست کارگروه راه و شهرسازی غرب گیلان با اشاره به محدودیت اعتبارات، اظهار داشت: با وجود همه این محدودیت ها  توانستیم در سال 93 با آسفالت بیش از 280 کیلومتر راه روستایی در رده 3 استان برتر کشور قرار بگیریم.

وی با اشاره به جهش خدمات راهسازی در گیلان، افزود: عملکرد خوب اداره کل راه و شهرسازی در این زمینه سبب 3 برابر شدن اعتبارات این بخش در سال جاری شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با توجه به 3 برابر شدن اعتبار پروژه کلیدبر ماسال پونل در سال جاری گفت: عملیات تعریض راه کلیدبر ماسال  تا ورودی شهر ماسال ادامه می‌یابد.

فرماندار ماسال در این نشست با تقدیر و تشکر از اداره کل راه و شهر سازی بابت اجرای فاز اول پروژه کلیدبر به ماسال و آسفالت 10 کیلومتر از راه ماسال به گیلوان افزود: باید از تلاش اداره کل راه و  شهرسازی که فراتر از میزان اعتبارات مصوب است قدردانی شود.

قاسم‌نژاد ادامه پروژه تعریض راه کلیدبر به پونل را از نیازهای اصلی توسعه شهرستان  برشمرد و  خواستار تکمیل عملیات اجرایی این پروژه شد.

وی آسفالت 6 کیلومتر باقیمانده از راه ماسال به گیلوان را یکی دیگر از درخواست های راهبردی شهرستان عنوان کرد و اظهار داشت: اجرای این پروژه علاوه بر خارج ساختن شهرستان از بن بست و رونق گردشگری موجبات خدمات رسانی بهتر به عشایر را فراهم می کند.

فرماندار ماسال با تاکید بر لزوم ارائه خدمات مطلوب به عشایر به عنوان قشر فعال و تولید کننده گفت: شهرستان ماسال دارای 10 کیلومتر راه عشایری است که 20 کیلومتر از این راه ها نیازمند تسطیح است.

قاسم‌نژاد با توجه به در دست آسفالت بودن بیش از 19 کیلومتر از را ه های روستایی ماسال خواستار تسریع در روند اجرای این پروژه شد.

محمود شکری نماینده شهرستان‌های ماسال، تالش و رضوانشهر نیز در این جلسه با انتقاد از نظام توزیع اعتبار کنونی افزود: در نظام توزیع اعتبارات عمرانی کنونی، توسعه متوازن محقق نمی شود و نیاز است ساختاری تعریف شود  که به دور از روابط و با توجه ویژه به نقاط محروم، عدالت در توزیع اعتبارات را محقق کند.

وی توجه به اجرای مناسب پروژه‌های راهسازی و ارتقاء ماندگاری راه ها را یکی دیگر از دغدغه های حوزه راهسازی عنوان کرد و از اداره کل راه و شهرسازی خواست با توجه به وجود بیش از هزار کیلومتر راه خاکی در سه شهرستان ماسال، تالش و رضوانشهر، توجه ویژه ای در این بخش داشته باشد.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon