۱۷۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات فرهنگیان تخصیص یافت


1700 میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات فرهنگیان تخصیص یافت

خبرگزاری تسنیم: دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۴ برای پرداخت مطالبات فرهنگیان در سراسر کشور اختصاص یافته است که امیدواریم پرداخت این مطالبات قسمتی از مشکلات فرهنگیان را برطرف کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، مصطفی افضلی‌فرد در مراسم گرامیداشت روز معلم که در سالن آمفی تئاتر دانشگاه سماء اردبیل برگزار شد اظهار، داشت: از جمله کارهایی که مجلس شورای اسلامی درباره رسیدگی به مشکلات معلمان انجام داده اختصاص مبلغ 2 هزار میلیارد ریال جهت هزینه در سرانه مدارس است که همیشه از دغدغه‌های اصلی مدیران مدارس بوده و در تمامی دیدارها با نمایندگان به این موضوع اشاره داشته‌اند.

وی گفت:‌ یک هزار و 700 میلیارد تومان در سال 94 برای پرداخت مطالبات فرهنگیان در سراسر کشور اختصاص یافته است که امیدواریم پرداخت این مطالبات قسمتی از مشکلات فرهنگیان را برطرف کند که بر همین اساس مجلس شورای اسلامی تا به امروز 2 کارت زرد به وزیر آموزش و پرورش به دلیل دفاع نکردن از حق و حقوق معلمان و استفاده نکردن از ظرفیت‌های موجود برای پرداخت مطالبات معلمان داده است.

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: طرح رتبه‌بندی معلمان در جهت ارزش‌گذاری به سطح علم و تصحیلات معلمان اجرایی می‌شود که بعد از تصویب در مجلس این دستور کار در اختیار وزیر آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

افضلی‌فرد با اشاره به برخی از فعالیت‌های کمیسیون اصل 90 مجلس، بیان کرد: از وزیر دادگستری در خصوص اجرایی کردن اصل 160 و 171 قانون اساسی توسط کمیسیون توضیح خواسته شده که اصل 160 قانون اشاره به هماهنگی بین دستگاه‌ها برای دفاع از حقوق قضائی مردم و اصل 171 نیز به پرداخت خسارت به فردی اشاره دارد که قاضی در پرونده آن فرد رأی اشتباه صادر کرده است.

وی تصریح کرد: هم چنین از وزیر اقتصاد به دلیل بالا بودن سودهای بانکی سوال و جواب شده است که متاسفانه 51 درصد دارایی بانک‌ها در شرکت‌های خصوصی که متعلق به خود بانک است سرمایه‌گذاری می‌شود که با این وجود سایر واحدهای تولیدی به عنوان رقیب برای بانک‌ها محسوب می‌شوند.

دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: این عمل نمونه بارز بنگاه‌داری توسط بانک‌ها است که باید این موضوع بازبینی و اصلاح شود و بانک‌ها در واقع به  بانک‌داری بپردازند و نه اینکه بنگاه‌داری سرلوحه فعالیت بانک‌ها باشد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon