توسعه پروژه ایران LNG متوقف شده است


توسعه پروژه ایران LNG متوقف شده است

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از توقف توسعه پروژخ ایران LNG خبر داد، این در حالی است که پروژه مذکور تاکنون ۵۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، رکن‌الدین جوادی در نشست خبری در پاسخ به سؤال خبرنگار تسنیم مبنی بر «آیا توقف توسعه صنعت LNG در ایران به‌دلیل نبود تجهیزات است و اگر این‌طور است، آیا تا زمان رفع تحریم‌ها این توقف ادامه خواهد داشت؟"، گفت: اگر منظور شما پروژه ایران LNG است، بله، متوقف شده است. بقیه پروژه‌های LNG به‌دلیل نبود شرایط سرمایه گذاری فعلاً در برنامه توسعه نیستند اما اقداماتی برای احداث LNGهای کوچک و متوسط در دست انجام است.
معاون وزیر نفت تصریح کرد: از دیدگاه وزارت نفت با توجه به هزینه‌هایی که در پروژه ایران LNG شده این پروژه باید تکمیل شود که کار بازنگری کارشناسی روی این پروژه با حضور کارشناسان بین المللی در حال انجام است و دنبال مذاکره هستیم تا بتوانیم این پروژه را در سالهای آینده به تولید برسانیم اما به‌طور کلی با توجه به محدودیت‌هایی که در تأمین تجهیزات داریم برای هر تصمیم گیری؛ نیازمند این هستیم که تحریم‌ها برداشته شود تا دانش فنی و امکانات ساخت واحدهای LNG راحت‌تر به دست ما برسد.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال بتوانیم با به نتیجه رسیدن مذاکرات، قرارداد ادامه توسعه ایران LNG را منعقد کنیم و تا پایان دولت آن را به نتیجه‌ای برسانیم.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، پروژه ایران LNG به‌عنوان بزرگترین پروژه صنعت LNG ایران در شرایط تحریم تا بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و اظهارات اخیر مبنی بر توقف پروژه قابل تأمل است.
انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه