طرح اخیر کنگره آمریکا مقدمه جنگ‌های داخلی و تجزیه عراق است


طرح اخیر کنگره آمریکا مقدمه جنگ‌های داخلی و تجزیه عراق است

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه اردبیل گفت: طرح اخیر کنگره آمریکا که می‌گوید ارتش آمریکا بدون هماهنگی با دولت بغداد به اهل تسنن و اکراد عراق کمک نظامی می‌کند و نیروهای مسلح آنها را آموزش می‌دهد، مقدمه جنگ‌های داخلی و سبب تجزیه عراق می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل با قدردانی از دولت به خاطر موافقت با ایجاد منطقه تجاری و صنعتی اردبیل و ارسال لایحه به مجلس اظهار داشت: امیدواریم با تصویب مجلس و شروع عملیات اجرایی این لایحه،استان از تحول مهمی در عرصه‌های اقتصاد، اشتغال، تولید و رونق تجاری برخوردار شود.

وی با اشاره به تشدید بمباران و محاصره کامل غذایی و دارویی یمن گفت: یک نسل‌کشی وحشتناک در یمن در شرف وقوع است و بمباران کور، شدید و بی‌هدف سعودی‌ها حاکی از عصبانیت و ناکامی آنها در رسیدن به مقاصد حمله است.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از اینکه دنیا با این جنایت متحیر و تماشاگر است، سکوت مجامع بین‌المللی را در برابر این جنایات محکوم کرد.

آیت الله عاملی با اشاره به دشمنی دیرینه آمریکا با کشورمان تصریح کرد: غرض اصلی آمریکایی‌ها در برابر ایران نه مهار ایران هسته‌ای بلکه مهار فلسفه انقلاب اسلامی است و آنها در این زمینه از هیچ حربه‌ای مضایقه نکردند و در آخرین تلاش خود به این نتیجه رسیده‌اند که کشورهای منطقه به ویژه عراق و سوریه و یمن باید تجزیه شوند.

خطیب جمعه اردبیل طرح اخیر کنگره آمریکا را که می‌گوید ارتش آمریکا بدون هماهنگی با دولت بغداد به اهل تسنن و اکراد عراق کمک نظامی می‌کند و نیروهای مسلح آنها را آموزش می‌دهد را مقدمه جنگ‌های داخلی وحشتناک و سبب تجزیه عراق دانست.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل عربستان، داعش و خاندان بارزانی را سه ضلع اصلی برای تهیه مقدمات تجزیه عراق برشمرد.

وی افزود: تجزیه کشورهایی خاورمیانه مثل عراق، سوریه، عربستان، یمن، ایران و مصر آرزویی قدیمی در ذهن سران استکبار است و هدف از آن سیطره بر منافع نفتی و گازی و تشکیل حاشیه امنیتی اسرائیل و از بین بردن کانون‌های قدرت در منطقه و رفع موانع رهبریت جهانی استکبار جهانی است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تهدید نظامی ایران توسط آمریکا بیان کرد: این تهدیدات در آستانه تدوین توافقنامه برای دریافت امتیاز بیشتر از ایران و مهار فلسفه انقلاب اسلامی است و بیانات حماسی رهبر انقلاب در این زمینه برای مایوس کردن استکبار از اخذ امتیاز ایران و برای تقویت موضع مذاکره‌کنندگان ایرانی بود.

امام جمعه اردبیل با اشاره به اعلام دولت عربستان که آیت‌الله نمر النمر را در روز شهادت حضرت موسی بن جعفر(ع) سر خواهد برید، گفت: با این کار دولت عربستان تمام پل‌های ارتباطی خود بین شیعیان عربستان و دنیا را قطع و هزینه سنگینی پرداخت خواهد کرد.

انتهایی پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon