هیچ بحرانی در منطقه بدون حضور سازنده ایران قابل حل نیست


هیچ بحرانی در منطقه بدون حضور سازنده ایران قابل حل نیست

خبرگزاری تسنیم: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هیچ بحرانی در منطقه بدون حضور سازنده ایران قابل حل نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، محمود واعظی در همایش استان‌های غرب کشور حزب اعتدال و توسعه که عصر امروز در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: دولت به هدفگذاری‌های کاهش تورم و خروج از رکود دست یافته است.

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه خاطرنشان کرد: دولت امسال نیز بحث رونق در تولید را به صورت جدی دنبال می‌کند زیرا این موضوع فضایی برای کسب و کار بخش خصوصی را فراهم می‌کند.

واعظی با بیان اینک اقتصاد مقاومتی جز اصول اقتصادی دولت است، بیان کرد: براساس این سیاست‌ها دولت برای برون‌سپاری کارها و اعطای این وظایف به مردم و بخش خصوصی تلاش می‌کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اگر دولت به مرحله برون‌سپاری کارها برسد موفق عمل کرده است، خاطرنشان کرد: این روش نیازمند کار عملی است زیرا شعار سبب شکوفایی اقتصادی نمی‌شود.

واعظی بیکاری را یکی از دردهای جامعه و استان کرمانشاه دانست و گفت: بیکاری یک مسئله اقتصادی نیست زیرا به‌دنبال بیکاری مسائل اجتماعی، اخلاقی و غیره نیز به‌وجود می‌آید و سیاست دولت در بخش رونق اقتصادی به‌دلیل ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری دنبال می‌شود.

تاکید دولت بر حفظ وحدت و انسجام

وی یکی از مشکلات کشور در زمان آغاز به کار دولت یازدهم را مسائلی مربوط به انسجام ملی و وحدت ملی بیان کرد و افزود: در گذشته به سمتی می‌رفتیم که در خانواده ملت گروه‌هایی به دنبال تجسس حتی در آرا دیگران بودند.

وی با بیان اینکه دولت اعتقادی به این موضوع ندارد و به دنبال انسجام میان مردم است تصریح کرد: انسجام در میان مردم سبب حمایت آنها از نظام و دولت می‌شود و در صورت وجود این حمایت‌ها در مسائل اقتصادی موفق خواهیم بود و البته مردم همواره در پشت سر نظام بوده‌اند.

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه خاطرنشان کرد: در طرف دیگر قضیه نیز برای حمایت مردم از دولت انسجام و وحدت از داخل دولت شروع شد و در میان سران سه قوه نیز این وحدت پیگیری شد.

واعظی با بیان اینکه مسئله فرهنگی و اخلاق موضوع بعدی مدنظر دولت است، افزود: براساس اینکه انقلاب اسلامی ملت ایران فرهنگی بوده برای تقویت آموزه‌های اخلاقی و فرهنگ ملی و منطقه‌ای دولت تلاش کرده است.

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه قرارگیری روابط کارگزاران با مردم براساس راست‌گویی و صمیمت را سبب توسعه فرهنگ و اخلاق دانست و گفت: صداقت سبب اعتماد مردم به دولت می‌شود.

حضور تاثیرگذار ایران اسلامی در حل بحران‌های منطقه

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه با اشاره به اجرای سیاست بازسازی روابط خارجی در دولت یازدهم، افزود: در آغاز به کار دولت روابط خارجی تعطیل بود ولی آنچه که دولت روحانی به مردم در بازسازی اعتبار مردم قول داده بود سبب شده که امروز جایگاه و شرایط ایران در دنیا تغییر کند.

واعظی از بازسازی روابط اقتصادی و سیاسی کشور با همسایگان خبرداد و گفت: نفوذ ایران در منطقه افزایش یافته و هیچ بحرانی در منطقه بدون حضور سازنده ایران قابل حل نیست.

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه بیان کرد: در عرصه بین‌المللی شاهد هستیم که در تمامی موضوعات مهمی که وجود دارد، نمایندگان ما دارای فکر و اندیشه‌ای برای تاثیرگذاری هستند.

واعظی با بیان اینکه مسئله تحریم‌ها و مذاکرات هسته‌ای از ابتدای دولت یازدهم وجود داشت افزود: در بحث تحریم‌ها، نظام ما قادر است با وجود تحریم‌ها به اهداف خود برسد ولو با تاخیر.

وی خاطرنشان کرد: استراتژی تعیین شده برداشته شدن تحریم‌ها با حفظ حقوق ملت و ایجاد فضای باز برای کشور در دنیا است که این خط مورد حمایت مقام معظم رهبری، سران سه قوه و مردم قرار دارد زیرا تیم هسته‌ای با این پشتوانه به موفقیت رسیده است.

واعظی افزود: آنچه که حقوق ملت ایران در ارتباط با مسائل هسته‌ای است محقق خواهد شد و تحریم‌های اقتصادی، بانکی و غیره نیز برداشته می‌شوند که این موضوع سبب گشایش در اهداف دولت خواهد شد.

سومین حضور در استان کرمانشاه

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه از بازسازی تشکیلات این حزب در سراسر کشور خبرداد و گفت: این ساماندهی و بازسازی مجدد با توجه به اقبال مردمی از اندیشه‌های حزب تا خرداد ماه به پایان می‌رسد.

واعظی خاطرنشان کرد: داشتن تحلیل مستمر از شرایط کشور، از خودگذشتگی برای دستیابی به انسجام در حزب، تقسیم کارها، ارتباط نزدیک با مردم، تعامل با شخصیت‌ها و گروه‌های همفکر، شناسایی افراد معتدل و غیره را اعضای استانی حزب اعتدال و توسعه مدنظر قرار بدهند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در 20 ماه گذشته سومین حضور را در کرمانشاه تجربه می‌کند افزود: حزب اعتدال و توسعه در 16 سال پیش و زمانی که کسی اعتقادی نداشت که تفکری جز چپ و راست در کشور رایج شود شروع به‌کار کرد.

واعظی اعتدال را جز آموزه‌های دینی دانست و گفت: مردم ایران اسلامی در انتخابات 24 خرداد ماه به رئیس‌جمهور این حزب رای دادند و شخص رئیس‌جمهور نیز نماینده خوبی برای تبیین اعتدال در میان مردم بوده است.

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه حفظ نظام را سیاست اصلی این حزب برشمرد و افزود: سیاست بر این روال است کسانی دست به کار شوند که همفکر و همسو با اندیشه اعتدال باشند.

در این جلسه نمایندگانی از استان‌های کردستان، ایلام، آذربایجان غربی، لرستان و همدان به بیان درخواست‌های خود پرداختند.

انتهای پیام / ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon