آغاز تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا درباره عملکرد پلیس بالتیمور

آغاز تحقیقات وزارت دادگستری آمریکا درباره عملکرد پلیس بالتیمور

خبرگزاری تسنیم: وزیر دادگستری آمریکا از آغاز تحقیقات گسترده درباره نحوه عملکرد پلیس بالتیمور درارتباط با پرونده مرگ فردی گری (جوان سیاه‌پوست) خبر داد.

خبرگزاری تسنیم ــ لورتا لینچ، دادستان کل آمریکا روز جمعه اعلام کرد که وزارت دادگستری این کشور تحقیقاتی گسترده را درباره عملکرد پلیس بالتیمور در پرونده مرگ فردی گری آغاز خواهد کرد.
هیل دادستان کل آمریکا در جریان یک کنفرانس خبری گفت: با وجود پیشرفت‌های حاصل شده، مشخص است که اتفاقات اخیر، ازجمله مرگ دردناک فردی گری که در بازداشت پلیس رخ داد باعث کاهش جدی اعتماد عمومی شده است.

این تحقیقات درباره سابقه و عملکرد پلیس بالتیمور صورت خواهد گرفت و اتهاماتی مانند استفاده بیش از حد از زور و تبعیض مورد بررسی قرار می‌گیرد. درصورت پیدا شدن شواهدی مبنی بر وجود ایرادات سیستماتیک وزارت دادگستری اقدامات لازم در جهت اعمال اصلاحات را در دستور کار قرار خواهد داد.

این اظهارات درحالی از سوی وزیر دادگستری آمریکا مطرح شده که استفانی راولینگ بلیک، شهرداد بالتیمور هفته گذشته خواستار آغاز تحقیقات دراین‌باره شده بود.

6 افسر پلیس بالتیمور به‌جرم ضرب و شتم و قتل درجه دو فردی گری متهم هستند. گری در حالی که که از جراحت شدید ستون فقرات رنج می‌برد زمانی که در بازداشت پلیس به سر می‌برد جان خود را از دست داد.

انتهای پیام/پ*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان