بخشی از پهنای باند عراق از طریق قصرشیرین تامین می‌شود


بخشی از پهنای باند عراق از طریق قصرشیرین تامین می‌شود

خبرگزاری تسنیم: معاون طرح و توسعه و فناوری‌های نوین شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: بخشی از پهنای باند کشور عراق در ایران توسط شهرستان مرزی قصرشیرین تامین می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، مهدی کریمی نیستانی در مراسم افتتاح طرح‌های مخابراتی که شامگاه گذشته از طریق ویدئو کنفرانس در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: به دلیل اهمیت استان کرمانشاه تلاش می شود تا پایان امسال 600 کیلومتر فیبر نوری افزایش یابد.

معاون طرح و توسعه و فناوری‌های نوین شرکت ارتباطات زیر ساخت با بیان اینکه استان کرمانشاه یکی از استان‌های غرب کشور است، گفت: استان کرمانشاه به عنوان پل ارتباطی در غرب کشور از استان‌های مورد توجه و با اهمیت محسوب می‌شود.

کریمی افزود: بخش عظیمی از پهنای باند در کشور عراق از طریق شهرستان قصرشیرین در استان کرمانشاه به عنوان دروازه این انتقال تأمین می شود و 240 کانال بین‌المللی برای استان ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه پهنای باند لبه استان کرمانشاه به 36 کیلومتر در ثانیه رسیده است، بیان کرد: کل پهنای باند زیر بار در شهرستان کرمانشاه و کنگاور 107 کیلومتر در ثانیه است و با جهش ایجاد شده در شبکه انتقال فیبر نوری استان 16 هزار ایوان به ظرفیت اضافه شده است.

معاون طرح و توسعه و فناوری‌های نوین شرکت ارتباطات زیرساخت درباره اقداماتی که برای استان کرمانشاه انجام شده است، افزود: نصب و راه‌اندازی سامانه کاهش ترافیک و بهسازی در کیفیت ارتباطات بین‌المللی استان از جمله این اقدامات است.

کریمی با بیان اینکه برای امسال برنامه افزایش ظرفیت دو برابری پهنای باند نسبت به سال گذشته مورد توجه است، گفت: در سال 95 این ظرفیت مجدد دو برابر افزایش می‌یابد و افزایش این پهنای باند تا پایان امسال از 36 گیگا بایت به 100 گیگا بایت می‌رسد.

وی از پتانسیل خوب استان کرمانشاه در حوزهict  و زیر ساخت‌ها خبر داد و عنوان کرد: در این زمینه برنامه‌های گسترده‌ای برای توسعه استان پیش‌بینی شده و برای افزایش ظرفیت پهنای باند به 140 کیلومتر در ثانیه تلاش می‌شود.

انتهای پیام /

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon