دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی دوباره مقابل ساختمان وزارت علوم تجمع کردند

دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی دوباره مقابل ساختمان وزارت علوم تجمع کردند

خبرگزاری تسنیم: جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی صبح امروز برای چندمین بار در اعتراض به ادغام این دانشگاه با دانشگاه خوارزمی مقابل ساختمان وزارت علوم تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، جمعی از دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی صبح امروز برای چندمین بار در اعتراض به ادغام دانشگاه علوم اقتصادی با دانشگاه خوارزمی در مقابل ساختمان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری واقع در شهرک قدس تهران تجمع کردند.

دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی پس از گذراندن ایام نوروز و در سال 94 با ادغام دانشگاه‌شان با دانشگاه خوارزمی مواجه شدند و نسبت به این اقدام وزارت علوم اعتراض کردند.

دانشجویان این دانشگاه تاکنون چندین بار مقابل ساختمان وزارت علوم و مجلس شورای اسلامی تجمع کرده و از مسئولان درخواست داشته‌اند تا در صورت ادغام، دانشگاه علوم اقتصادی را با یک دانشگاه هم طراز ادغام کنند.

دانشجویان دانشگاه علوم اقتصادی در تجمع قبلی خود مقابل ساختمان وزارت علوم با محمد فرهادی وزیر علوم دیداری داشتند و به بیان مشکلات خود پرداختند، اما در نهایت نمایندگان این دانشجویان که با وزیر علوم دیدار داشتند اعلام کردند که نتیجه‌ای از این دیدار حاصل نشده است.

معاون آموزشی وزارت علوم اخیرا درباره ادغام دانشگاه خوارزمی با دانشگاه علوم اقتصادی اعلام کرده که در این رابطه بررسی‌های بسیار دقیقی صورت گرفته و این اصل یک اصل درستی بود. با این کار یک گام ارزشمند و بلند برداشته شد. هدف ما از ادغام دانشگاه خوارزمی با دانشگاه علوم اقتصادی نادیده گرفتن دانشگاه علوم اقتصادی نیست، البته قرار بود این کار از سال 83 طبق مصوبه‌ای که در آن زمان وجود داشت، انجام شود و در یکی از دانشگاه‌های تهران نیز این الحاق صورت بگیرد.

شریعتی نیاسر با بیان اینکه ادغام این دو دانشگاه مصوبه شورای عالی اداری بود، یادآور شده که بحث‌هایی که عنوان می‌شود این دانشگاه قرار است به البرز منتقل شود درست نیست وبا تمهیدات صورت گرفته کماکان این دانشگاه در تهران باقی خواهند ماند. رشته‌های تخصصی این دانشگاه حفظ می‌شود و دانشجویان در تهران به تحصیل خود ادامه می‌دهند و مدارک آنها نیز مانند گذشته ارائه می‌شود.

به گزارش تسنیم، منصور کبگانیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اخیرا در گفت‌وگو با تسنیم درباره ادغام این دو دانشگاه، گفت: ادغام دانشگاه علوم اقتصادی و خوارزمی با نظر شورای گسترش "قانونی" است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon