درباره حاکمیت جزایر ایرانی با هیچ کشوری شوخی نداریم/ دوران پیروزی‌ها فرا رسیده است

درباره حاکمیت جزایر ایرانی با هیچ کشوری شوخی نداریم/ دوران پیروزی‌ها فرا رسیده است

خبرگزاری تسنیم: کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: همانطور که در برنامه های هسته‌‌ای کشور تا کنون با کسی یا کشوری شوخی نداشته و نداریم، در بحث حاکمیت بر این جزایر نیز با کسی یا کشوری شوخی نخواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سعید جلیلی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در ادامه سفرهای استانی خود یکشنبه شب در جمع مردم هرمزگان در پاسخ به حق حاکمیت ایران بر جزایر سه گانه گفت: همانطور که در برنامه‌های هسته‌ای کشور تاکنون با کسی یا کشوری شوخی نداشته و نداریم، در بحث حاکمیت بر این جزایر نیز با کسی یا کشوری شوخی نخواهیم داشت.

جلیلی تأکید کرد جزایر سه گانه بخش جدانشدنی از حاکمیت سرزمین ایران است.

دکتر جلیلی همچنین در دفاع از حقوق مردم ایران در برنامه هسته‌ای نیز گفت: برنامه ایران تنها دفاع از حقوق هسته‌ای ایران نیست بلکه دفاع از حق استقلال جمهوری اسلامی ایران است. ان‌شاءالله کاری خواهیم کرد که به هیچ حقی از ما دست‌اندازی نکنند.

جلیلی افزود: امروز کشور ایران نه تنها در برابر ابرقدرت‌ها مقاومت کرده است، بلکه به پیشرفت نیز رسیده است. امروز به قول برادر عزیزمان (سید حسن نصرالله) دوران پیروزی‌ها فرا رسیده است و دوران شکست‌ها به پایان رسیده است.

سعید جلیلی با بیان اینکه زمانی جوانان با غیرت ایرانی خرمشهر را از دست دشمن بعثی آزاد کردند خاطرنشان ساخت سال‌ها بعد همین گفتمان اسلام ناب بود که جنوب لبنان را از اشغال رژیم غاصب صهیونیستی درآورد و بعد از آن نیز در جنگ 33 روزه لبنان، جنگ 22 و 6 روزه غزه پیروزی را نصیب فرزندان اسلام کرد. این پیروزی‌ها را به قول دبیرکل جنبش مقاومت لبنان و مبارزان فلسطینی نتیجه انقلاب اسلامی و حرکت امام خمینی (ره) می‌دانند.

سعید جلیلی با اشاره به موضوع حماسه اقتصادی نیز گفت: اگر دولت در هر سال، مقدمات مساعدت خرید هزار شناور صیادی را با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد تومان برای مردم نوار ساحلی جنوب کشور تامین کند می‌توان به جرئت گفت که بحث اشتغال، خودکفایی و تولید ثروت در استان‌های جنوبی حل خواهد شد و از قاچاق منابع معتنابهی ارز و کالا در استان جلوگیری خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در زمانی که این پیروزی‌ها تماما به نام گفتمان اسلام ناب ثبت شده است، کسانی دم از مکتب ایرانی یا دوستی با مردم اسرائیل می‌زنند.

جلیلی خطر برخی جریانات داخلی را در همسویی با دشمنان خارجی تردید افکنی دانست و افزود: برخی جریانات در داخل کشور می‌خواهند نقاط قوت ما را نقاط ضعف نشان دهند و ما را از پشت خیمه دشمن برگردانند. که این نیز با حرکت در مسیر گفتمان اسلام ناب و ولایت مطلقه فقیه به جایی نخواهد رسید.

انتهای پیام/ی9

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon