مدارس حاشیه‌ای استان زنجان ایمن‌سازی می‌شود


مدارس حاشیه‌ای استان زنجان ایمن‌سازی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس پلیس راه استان زنجان به ایمن سازی مدارس حاشیه محورهای مواصلاتی استان اشاره کرد و گفت: این محورها با علائم ایمنی ایمن‌سازی می‌شود.

علی اصغر شیرمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان با اشاره به اینکه روستاهایی که محورهای مواصلاتی از آنها عبور می‌کند ایمن سازی‌های لازم انجام می‌شود، اظهار داشت: این مدارس و روستاها با چراغ‌های چشمک زن، چشم گربه‌ای و غیره به منظور کاهش تصادفات ایمن‌سازی می‌شود.

وی هفته گذشته بیشترین میزان تصادفات و مرگ و میر ناشی از آن در محور خدابنده بوده است، اظهار داشت: بیشتر این تصادفات در مسیرهای فرعی این محور رخ داده است.

رئیس پلیس راه استان زنجان با بیان اینکه بیشترین وسیله نقلیه درگیر در تصادفات موتورسیکلت و سواری بوده است، تصریح کرد: رانندگان این وسائط نقلیه قوانین راهنمایی رانندگی را رعایت نمی‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه بیشتر تصادفات منجر به فوت در محورهای فرعی و خاکی روستایی رخ داده است، بیان کرد: آسفالت مسیرهای روستایی و خاکی سبب بروز این میزان تصادفات در محورها می‌شود.

شیرمحمدی به عامل اصلی تصادفات هفته گذشته اشاره و ابراز کرد: هفته گذشته تخطی از سرعت مطمئنه عامل اصلی بیشترین میزان تصادفات در محور خدابنده است.

وی خاطرنشان کرد: آسفالت محورهای خاکی بدون در نظر گرفتن مسائل ایمنی سبب افزایش سرعت وسائط نقلیه در این محورها شده و به تبع آن میزان کشته‌ها نیز افزایش یافته است.

رئیس پلیس راه استان زنجان به اصلاح نقاط حادثه‌خیز محورهای مواصلاتی استان زنجان اشاره و عنوان کرد: تعریض محور زنجان به سمت سه راهی سلطانیه، اصلاح نقاط حادثه‌خیز محور طارم، زنجان - میانه و بیجار در حال انجام است.

وی به اصلاح نقاط حادثه‌خیز هیدج - خرمدره اشاره کرد و گفت: تصادفات منجر به فوت در این محورها بیشترین میزان را به خود اختصاص می‌دهد.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon