برندسازی برای توسعه صادرات غیر نفتی ضروری است

برندسازی برای توسعه صادرات غیر نفتی ضروری است

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران با اشاره به اینکه برند سازی عامل اصلی برای توسعه صنعتی و تجاری کشور است گفت: ایران در صادرات محصولاتی مانند زعفران، پسته و عسل می‌تواند به قطب تجاری در دنیا تبدیل شود.

حمیدرضا خانپور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به این که برندسازی عامل اصلی برای توسعه صنعتی و تجاری کشور گفت: برندسازی عامل اصلی خیز کشور به سوی توسعه صنعتی و تجاری است. 

خانپور برند را سمبلی جهت نشان دادن وفاداری و وظیفه شناسی دانست و افزود: نشان دار کردن محصول و خدمات، نیاز به صرف هزینه دارد اما در عوض وفاداری و صداقت بدست آمده با سود مالی بیشتری به شما خواهد رسید.

وی با اعلام این مطلب که داشتن برند یا نام تجاری موجب بوجود آمدن اعتماد و وابستگی خاطر نسبت به محصول و خدمات می شود، گفت: داشتن برند فرصت بسیار خوبی جهت گسترش تجارت را از طریق آشنایی مشتریان با محصولات و خدمات شما و ارتباط محصولات جدید با حداقل هزینه را برای تولیدکنندگان فراهم می آورد.

به گفته مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران  لازمه برند سازی در سطح گسترده تر، افزایش کیفیت محصولات داخلی و جلب اعتماد خریداران و وفاداری مصرف کنندگان ، به تداوم خرید آن کالا  را می طلبد.

وی با اشاره به اینکه نشان تجاری مزیت رقابت در بازار را افزایش می دهد، بیان داشت: برندسازی ملی حاصل هم افزایی توامان بین تجارت و صنعت می باشد و می تواند زمینه ساز توسعه تولید داخلی و رونق ملی شود.

خانپور در پایان با تأکید بر برندسازی در صادرات غیر نفتی، تصریح نمود: در حال حاضر مشهورترین محصولات نظیر زعفران ،پسته و عسل در ایران تولید می شود ولی به سبب ضعف در برندسازی، تبلیغات و همچنین بسته بندی این محصولات با برندهای غیر ایرانی که کشورهای دیگر توزیع می شوند که می توان با برندسازی و تبلیغات گسترده به یک قطب تجاری در دنیا تبدیل شود.

 انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه