عشایر کرمانشاه برای ادامه دامپروری نیازمند حمایت هستند


عشایر کرمانشاه برای ادامه دامپروری نیازمند حمایت هستند

خبرگزاری تسنیم: استاندار کرمانشاه گفت: عشایر کرمانشاهی به عنوان یک قشر تولیدکننده برای حفظ ظرفیت دامپروری خود نیازمند حمایت بیشتر از سوی مسئولان هستند.

به گزارش خبرگزاری  تسنیم از کرمانشاهو به  نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری کرمانشاه، ابراهیم رضایی بابادی در نشست شورای برنامه‌ریزی استان اظهار داشت: عشایر بخش مهمی از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند اما خدمات ارائه شده به آن‌ها قابل مقایسه با شهرنشینان نیست.

استاندار کرمانشاه پیرامون برنامه اسکان داوطلبانه عشایر گفت: اسکان عشایر از سیاست‌های عمومی دولت است و مکان‌های در نظر گرفته شده باید به شکلی باشند که این قشر بتوانند همچنان به دامپروری خود بپردازند و نقش تولیدی خود را همچنان ایفا کنند.

رضایی بابادی با اشاره به اینکه عشایر یک قشر تولید کننده هستند، افزود: این بخش از جامعه نیازمند خدمات فرهنگی، آموزشی و بهداشتی بسیار بیشتری هستند و مدیریت ارشد استان نیز از برنامه‌های ارائه شده در این زمینه حمایت می‌کند.

وی از طرح افزایش تعداد دام‌های استان استقبال و بیان کرد: در این عرصه باید افق‌های دورتر را دید و اینکه در صورت ارتقا دام‌های استان از پنج میلیون و 10 هزار راس به 10 میلیون راس چه میزان علوفه و یا مرتع جدید نیاز است.

رضایی بابادی با حمایت از طرح‌های علمی برای افزایش زاد و ولد دام‌های عشایر گفت: این طرح به افزایش تولید استان کمک می‌کند و با آموزش کارشناسان جهاد کشاورزی می‌توان آن را عملیاتی کرد.

انتهای پیام / ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon