قیمت‌های جدید خودرو هفته آینده اعلام می‌شود


قیمت‌های جدید خودرو هفته آینده اعلام می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس شورای رقابت از تعیین تکلیف قیمت‌های جدید خودرو در هفته آینده خبر داد و گفت: از الآن نمی‌توان گفت، قیمت خودرو افزایش و یا کاهش می‌یابد.

رضا شیوا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به اینکه اکثر اطلاعات درخواستی شورای رقابت از بخش‌های مربوطه از جمله خودروسازان برای تعیین قیمت خودرو در سال 94 دریافت شده است، اظهار داشت: قرار است در جلسه این هفته شورا دستورالعمل سال گذشته قیمت‌گذاری خودرو بررسی و با تصویب آن روند تعیین قیمت‌های جدید خودرو مطابق این فرمول انجام شود.

وی با بیان "هفته آینده قیمت‌های جدید خودرو را اعلام خواهیم کرد" افزود: در حال حاضر نمی‌توان گفت، قیمت خودرو افزایش و یا کاهش می‌یابد اما در مجموع کارشناسان این شورا مستندات خودروسازان را بررسی و در نهایت قیمت‌های جدید را به‌استناد فرمول و نرخ تورم‌بخشی اعلام می‌کنند.

عیسی امامی روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ضمن ابراز اینکه براساس فرمول شورای رقابت قیمت‌های جدید خودرو براساس قیمت‌های پایه‌ و نرخ تورم‌بخشی خودرو در سال 93 تعیین می‌شود، گفته است: هزینه‌های تولید در سال 93 برای تولیدکنندگان بسیار بالا بود، این در حالی است که در سال جاری روند کاهشی نرخ تورم نشان از کاهش هزینه‌های تولید و مدیریت منابع دارد.

وی با اعلام اینکه امسال دولت با توجه به روند کاهشی نرخ تورم تعدیل نرخ سودهای بانکی را در دستور کار خود قرار داده است، افزود: اما لحاظ کردن قیمت پایه خودرو در سال 93 مسیر را برای افزایش قیمت‌ها فراهم می‌کند.

این عضو ناظر شورای رقابت، گفت: شورای رقابت برای جلوگیری از افزایش قیمت خودرو پیشنهاداتی را به مسئولان مربوطه عنوان کرده است به‌نحوی که با کاهش قیمت تمام‌شده پول، تزریق و تأمین منابع واحدهای تولیدی و حمایت دولت از واحدهای تولیدی برای کاهش هزینه‌ها می‌توان مانع افزایش قیمت‌ها در حوزه صنعت خودرو شد.

 انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه