خانه هنرمندان در کرمانشاه افتتاح شد


خانه هنرمندان در کرمانشاه افتتاح شد

خبرگزاری تسنیم: خانه هنرمندان استان کرمانشاه شامگاه گذشته همزمان با مراسم اردیبهشت تئاتر کرمانشاه با حضور مسئولان استانی و جمعی از هنرمندان در خانه قدیمی «خواجه باروخ» در کرمانشاه افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در آیین افتتاح خانه هنرمندان استان و اردیبهشت تئاتر کرمانشاه که شامگاه گذشته برگزار شد، اظهار داشت: استان کرمانشاه در حوزه هنر دارای ظرفیت‌های بسیاری است که در صورت فراهم شدن زمینه و بستر بروز آن‌‌ها شکوفایی گسترده‌ای در حوزه فرهنگ و هنر استان ایجاد می‌شود.

ابراهیم رحیمی زنگنه با بیان اینکه افتتاح خانه هنرمندان استان همزمان با اردیبهشت تئاتر کرمانشاه گویای اهمیت هنر تئاتر در استان است، عنوان کرد: توجه و سیاست‌های دولت تدبیر و امید سبب ایجاد فضای مناسب فرهنگی و شکوفایی هنر در جامعه شده است که امید داریم این شکوفایی در عرصه‌های مختلف نمود یابد.

رحیمی‌زنگنه با اشاره به اینکه بهره‌مندی از هنرمندان بومی و محلی در برگزاری کنسرت‌ها از موضوعات مورد توجه است، بیان کرد: با وجود اهمیت موسیقی محلی اما مردم به موسیقی پاپ بیش از محلی توجه داشته بنابراین برای اجرای کنسرت‌‌ها در استان بیشتر از هنرمندان پاپ دعوت می‌شود.

وی با بیان اینکه استان کرمانشاه در حوزه خوشنویسی نیز دارای هنرمندان برجسته‌ای است، گفت: هدف از تشکیل خانه هنرمندان گردهمایی هنرمندان و هم‌‌افزایی و هم‌اندیشی آن‌ها در راستای ارتقا و تحول در فرهنگ استان و معرفی فرهنگ کرمانشاه به دنیا است.

رئیس انجمن سینمایی استان کرمانشاه در این مراسم از برگزاری جشنواره ملی نمایش‌نامه نویسی در استان کرمانشاه خبر داد و افزود: آموزش اصولی و پایه در اولویت برنامه‌های انجمن سینمایی استان در سال 94 قرار دارد و پیشنهاد برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر صلح به میزبانی استان کرمانشاه فرصتی مناسب برای استان است.

انتهای پیام / ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon