طرح تفصیلی شهر اردبیل تهیه می‌شود


طرح تفصیلی شهر اردبیل تهیه می‌شود

خبرگزاری تسنیم: شهردار اردبیل گفت: طرح تفصیلی اردبیل برای نخستین بار توسط شهرداری اردبیل تدوین می‌شود و هم‌اکنون در حال تهیه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، صدیف بدری پیش از ظهر امروز در جمع دانشجویان شهرسازی اردبیل اظهار داشت: شهرداری اردبیل به دریافت پیشنهادات مصمم بوده و طرح‌های موفق دریافت شده پس از بحث‌های کارشناسی به مرحله اجرا نیز گذاشته می شوند.

وی با بیان اینکه نیروهای انسانی دانا، از ذخایر و سرمایه‌های اصلی هر کشوری است، گفت: اگر این نیرو از دانش و دانایی کافی بهره‌مند نباشد، توفیق خاصی به همراه نخواهد داشت چرا که آموزش و پرورش پایه و مبنای دانش بوده و دانشگاه محل تکمیل این دانایی است تا فرد به تخصص لازم در رشته مورد نظر خود دست یابد.

بدری با بیان اینکه با تلفیق درس و تجربه می‌توان در مدیریت شهر نقش‌های موثری را ایفا کرد، افزود:‌ پیشرفت‌های اردبیل در تمام زمینه‌ها مدیون دانشگاه و اساتید بوده چرا که دانایی و دانش نیروی انسانی در سایه دانشگاه به وجود می‌آید.

شهردار اردبیل با تشریح رابطه معماری و شهرسازی و شهرداری بیان کرد: در حال حاضر علم به سمت تخصصی شدن می‌رود به طوری که قبلا یک نفر در چند شاخه دارای حق امتیاز و امضا بود که اکنون با تخصصی‌تر شدن رشته‌ها شاهد تک امتیازی در حق امضا هستیم و این تنها در سایه دانشگاه و پیشرفت علم میسر شده است.

وی با اشاره به اینکه باید به آشفتگی معماری شهر سر و سامان داد، تصریح کرد: این کار مهم تنها با مطالعه دقیق و به کار بردن ظرافت‌هایی معماری و تلفقیق معماری سنتی و اسلامی توسط معماران جوان و دارای انگیزه میسر می‌شود.

بدری با تشریح طراحی و تنظیم نقشه‌های معماری گفت: مهندسان معمار با کمی دقت و ظرافت در کارهایشان می‌توانند بدون ایجاد سوال در ذهن مهندسان ناظر به اهداف مورد نظر خود برسند و در بعد طراحی نیز نمای بیرونی ساختمان مهم بوده و طرحی به تصویب شورای شهر رسیده که معماران را موظف می‌کند تا در تمامی طرح‌هایشان بحث معماری اسلامی و اقلیم اردبیل را نیز مد نظر قرار دهند.

شهردار اردبیل با اشاره به طرح‌های دانشجویان کارشناسی، پایان‌نامه های ارشد و دکتری بیان کرد: باید اساتید با راهنمایی این طرح‌ها به مدیریت برنامه‌ریزی شهرداری زمینه استفاده از ایده‌ها و افکار خلاق دانشجویان در زیباسازی شهر را فراهم آورند.

وی با تاکید بر اهمیت اشتغال‌آفرینی برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در پیشرفت کشور افزود: مسئولان وظیفه دارند با بسترسازی مناسب، زمینه‌های اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را فراهم کند.

بدری با اشاره به زیرساخت‌های شهر تصریح کرد: رشته‌های مختلف معماری، شهرسازی و عمران باید بستر کاری داشته باشند تا بتوانند از اندوخته‌های خودشان به نحو احسن استفاده کنند و زیرساخت‌های اردبیل با استعدادهای بالای جوانان این سرزمین همخوانی ندارد و مسئولان می‌توانند با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم به امر اشتغالزایی جوانان نیز کمک کنند.

شهردار اردبیل با بیان اینکه باید آشتی ابدی بین دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی اتفاق بیفتد، گفت: همه ما در دوران دانشجویی دغدغه‌های بزرگی را در سر داریم ولی وقتی در آن طرف میز به‌عنوان کارشناس و مدیر قرار می‌گریم، آن آرمان‌ها و افکار مورد غفلت قرار می‌گیرد و دانشجویان باید با پیگیری‌های لازم زمینه‌های آشتی عملی دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی در استان را فراهم آورند.

وی با ارائه گزارشی از طرح تفصیلی اردبیل اظهار کرد: همکاری ما با نظام مهندسی در عالی‌ترین سطح است و ما در جلسات و کارگروه‌های تخصصی از نظرات کارگشای متخصصان و مهندسان مجرب نظام مهندسی ساختمان در کنار اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها استفاده می‌کنیم.

بدری افزود: برای اولین بار شهرداری اردبیل  با انتخاب مشاور اجرایی روند امور را به دست گرفته و در این راستا از اساتید خبره معماری و شهرسازی استان نیز استفاده کرده است.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon