۳۴ دشت خراسان رضوی در وضعیت ممنوعه و بحرانی قرار دارند


34 دشت خراسان رضوی در وضعیت ممنوعه و بحرانی قرار دارند

خبرگزاری تسنیم: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: در حال حاضر، ۳۴ دشت خراسان رضوی در وضعیت ممنوعه و بحرانی قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشمر، محمد مقدوری عصر امروز در جلسه شورای مدیریت بحران خراسان رضوی اظهار داشت: با توجه به اینکه امکانی برای پیش بینی زلزله وجود ندارد باید در زمینه اقدامات پیشگیرانه و آماده سازی خود را مجهز کنیم.

معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه براساس اعلام نظر کارشناسان در شرایط فعلی شاهد تخلیه انرژی در گسل درونه زلزله هستیم بیان کرد: این انرژی بر اثر فشار در صفحات و ساختار زمین در این منطقه به مرور آزاد می‌شود.

مقدوری تصریح کرد: امیدواریم این فرآیند به صورت طبیعی دنبال شود و شاهد مشکل خاصی در زمینه وقوع زلزله مجدد در شهرستان کاشمر نباشیم.

وی گفت: خوشبختانه با توجه به هشدارهای اخیری که ارائه شده شاهد هستیم که در سال‌های اخیر به ویژه در زمینه رعایت اصول ساخت و ساز پیشرفت‌های چشمگیری ایجاد شده و بیش از 80 درصد ساختمان‌ها در مشهد و شهرستان‌های استان براساس اصول احداث شده‌اند.

معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی به مسئله برداشت بی رویه از آب‌های زیرزمینی استان و در نتیجه آن فرونشست زمین اشاره و افزود: به دلیل این شرایط در حال حاضر شاهد هستیم که 34 دشت استان در وضعیت بحرانی و ممنوعه قرار دارند.

انتهای پیام/ ی



 

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon