دولت آمریکا مسئول اجرای توافقات هسته‌ای است


دولت آمریکا مسئول اجرای توافقات هسته‌ای است

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به بدعهدی‌های آمریکا در مذاکرات هسته‌ای گفت: دولت آمریکا مسئول اجرای توافقات هسته‌ای است.

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، در مورد طرح نظارت مجلس بر توافق هسته‌ای اظهار داشت: بیانیه‌ای در این زمینه برای اعلام موضع نمایندگان مجلس شورای اسلامی صادر شد.

وی افزود: فوریت طرحی از اسفند ماه گذشته تصویب شده و در دستور کار کمیسیون امنیت ملی قرار دارد و در جلسات آینده مورد بحث قرار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در مورد مصادیقی از بدعهدی‌های آمریکا در مذاکرات هسته‌ای بیان کرد: آقای عراقچی در کمیسیون امنیت ملی آخرین تحولات در مورد مذاکرات هسته‌ای را مطرح کرد و یکی از بدعهدی‌های آمریکا وضعیتی است که خود آنها به دلیل اختلافات داخلی به وجود آورده‌اند و کنگره یک مخالفتی را انجام داده و ساز جداگانه‌ای را زده است.

وی تصریح کرد: این موضوع برخلاف تعهد دولت آمریکا است که رسما مسئولیت دولت آمریکا در این مذاکرات بدون  ارتباط با کنگره تعریف شده است.

بروجردی در مورد این که اگر روند بدعهدی‌های آمریکا ادامه پیدا کند واکنش کشورمان چه خواهد بود تصریح کرد: اگر آنها به تعهدات خود عمل نکنند ما نیز ملزم به عمل به تعهدات خود نیستیم و روح طرح مجلس نیز همین است که اگر آنها به تعهدات خود عمل نکنند و تحریم‌ها را لغو نکنند ما دولت را مکلف کنیم که تمام تعهدات خود را در لوزان و  ژنو کنار بگذارند تا ما بتوانیم فعالیت‌های خودمان را با شتاب بیشتری ادامه دهیم.

وی در مورد میزان خوش‌بینی خود از مذاکرات هسته‌ای گفت: در مذاکرات هسته‌ای تاکنون ما برنده بوده‌ایم چون مواضع خودمان را براساس مصوبات پیش بردیم.

وی افزود: بدقولی و بدعهدی  آمریکایی‌ها در حال نمایان شدن است و اگر به تعهدات خودشان عمل نکنند در این عرصه بازنده آمریکا است چون فکر نمی‌کنم که اروپاییها از آمریکا در این مقوله تبعیت کنند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon