کفّ‌العباس هیچ‌ سندیتی ندارد


کفّ‌العباس هیچ‌ سندیتی ندارد

خبرگزاری تسنیم: کارشناس مسئول امور فرهنگی بعثه‌‌ مقام معظم رهبری در کربلای معلی گفت: برخی اماکن در کربلا وجود دارد که هیچ سند معتبری ندارد و بردن زائران در فرصت محدود زیارت به این اماکن به جز هدر دادن وقت زائر فایده دیگری ندارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حجت‌الاسلام محمدحسین عسکری اظهار داشت: در این بروشور که براساس تحقیقات گسترده‌ای تهیه شده است در مرحله اول به تعداد محدود و مشهوری که متأسفانه محلی برای کسب درآمد برای عده‌ای است، اشاره شده است.

وی با بیان اینکه هیچ کس به مقتضای تعالیم قرآن کریم و سیره روشن اولیای معصوم دین حق ندارد به آنچه پشتوانه محکم علمی و عقلی ندارد و از سوی راهبران الهی مورد تأیید قرار نگرفته است، تکیه کند، خاطرنشان کرد: نباید تداوم و بقای آن را به خیال و تصور حفظ دین و مقدسات دینی توجیه کرد زیرا قرآن کریم بنیان پوشالی موهومات و ساخته‌ها و پرداخته‌های جاهلانه را مورد یورش جدّی قرار می‌دهد.

کارشناس مسئول امور فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در کربلا به بیان برخی آثار منفی و وجود تالی فاسد این اماکن غیر مستند اشاره کرد و گفت: جلب توجّه مردم به سوی آن‌ها و سلب توفیق زیارت و محرومیّت از درک محضر اهل بیت و دیگر شهدای والا مقام کربلاست و زمانی را که زائر صرف تردّد بین این اماکن و تماشای آنها می‌کند، به همان اندازه از تشرّف در صحن و حرم آن بزرگواران و زیارت قبور مطهر آنان محروم می‌شود.

حجت‌الاسلام عسکری رسمیت‌دادن به اماکن جعلی را در حالی که آموزه‌های دینی بر خلاف آن است از مهمترین آثار منفی بردن زائر به این اماکن برشمرد و گفت: مزاحمت برای ساکنان اطراف این اماکن جعلی، تزاحم و تصادم با نامحرم در گذرگاه‌های تنگ این اماکن از دیگر آثار بردن زائر به آنجاست.

انتهای پیام/1

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
triboon