۴۰ درصد کاشی تولید داخل صادر می‌شود


40 درصد کاشی تولید داخل صادر می‌شود

خبرگزاری تسنیم: وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تاریخچه استفاده از کاشی در ایران، گفت: ۴۰ درصد محصول کاشی کشور صادر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه بازدید از پروژه‌های صنعتی استان یزد، در گفت‌و ‌گو با خبرنگاران استان یزد، اظهار داشت: جایگاه کشور ایران در جهان از لحاظ کاشی جایگاه بسیار ویژه‌ای است.

وی افزود: از لحاظ تاریخی، این صنعت در ایران بسیار مورد استفاده بود و ابنیه تاریخی و مساجد ما از چند صد سال قبل، کاشی‌های ایرانی را مورد استفاده قرار داده و همچنان پای برجا مانده‌اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به زیبایی‌های ظاهری که در کاشی‌های تاریخی ایران وجود دارد، گفت: استفاده از هنرهای ظریف در این صنعت و همچنین لعابی که در گذشته مورد استفاده قرار گرفته، بسیار زیبا و با اهمیت است.

نعمت‌زاده خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ما هم مواد اولیه و هم نیروی انسانی مورد نیاز برای توسعه صنعت کاشی را در اختیار داریم، می‌توانیم در این صنعت پیشرفت بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در بازدید از کارخانه کاشی ارگ اشکذر بیان شد که 28 درصد محصول این کارخانه به خارج از کشور صادر می‌شود، گفت: صنعت کاشی ایران در زمینه صادرات از وضعیت خوبی برخوردار است به گونه‌ای که 40 درصد کاشی کشور صادر می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اهمیت توجه به بازار صادرات در محصولات مختلف، گفت: روند صادرات کاشی کشور رو به افزایش قرار گرفته است.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon