نخستین هواپیمای کنترلی ارزیابی سوانح در کرمانشاه ساخته شد


نخستین هواپیمای کنترلی ارزیابی سوانح در کرمانشاه ساخته شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: نخستین هواپیمای رادیو کنترلی جمعیت هلال برای ارزیابی و مستندسازی در سوانح در استان کرمانشاه طراحی و ساخته شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، عادل شفیعی امروز در مراسم به پرواز درآوردن این هواپیما اظهار داشت: هواپیمای رادیو کنترلی توسط مبتکر عضو جوان، امدادگر و داوطلب جمعیت هلال احمر این استان طراحی و ساخته شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه افزود: ساخت و پرواز هواپیمای رادیو کنترلی برای ارزیابی و مستندسازی در سوانح برای نخستین بار در کشور امروز در کرمانشاه اجرا شد.

شفیعی بیان کرد: این هواپیما به منظور ارزیابی و مستندسازی در سوانح و بحران‌هایی که امکان حضور امدادگر و ارزیاب در منطقه وجود ندارد توسط گروه‌های امداد و نجات بر فراز منطقه مورد نظر به پرواز در می‌آید.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه افزود: طول این هواپیما 110 سانتیمتر و بال آن 150 سانتیمتر بوده که با تجهیز به دوربین‌های حرفه‌ای GoPro و با لنز مخصوص تصویربرداری هوایی با فرمت HD را انجام می‌دهد.

شفیعی با بیان اینکه دو دوربین در این هواپیما جاگذاری شده است، گفت: یک دوربین که تا شعاع 5 کیلومتری به‌صورت آنلاین  منطقه را مورد ارزیابی قرار می‌دهد و دوربین دیگر برای پروازهای طولانی اقدام به ضبط مستندات می‌کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به اینکه این هواپیمای نسل نخست است، بیان کرد: نسل دوم این هواپیما در ابعاد بزرگتر و منحصر به فعالیت‌های هلال احمر در حال طراحی و ساخت است.

انتهای پیام /

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon