۱۲ افسر اسرائیلی و تُرک در کمین ارتش سوریه در ادلب کشته شدند


12 افسر اسرائیلی و تُرک در کمین ارتش سوریه در ادلب کشته شدند

خبرگزاری تسنیم: شبکه الاخباریه سوریه از کشته شدن ۱۲ افسر تُرک و اسرائیلی در کمین ارتش سوریه در استان ادلب این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه الاخباریه سوریه، 12 افسر تُرک و اسرائیلی در کمین ارتش سوریه در استان ادلب سوریه کشته شدند.

این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است که قصد دارد هر سال 5 هزار نیروی مخالف دولت سوریه را طی 3 سال آینده آموزش دهد. آموزش این نیروها قرار است در ترکیه، قطر و عربستان سعودی انجام شود.

داوود اوغلو نخست وزیر ترکیه پیش از این از آغاز برنامه مشترک آمریکا و ترکیه برای آموزش نیروهای مخالف دولت سوریه خبر داده بود.

هنوز جزییات زیادی در خصوص این طرح نامشخص باقی مانده است. یکی از مهمترین مسائل مبهم این طرح آن است که مشخص نیست آیا آمریکا کمک نظامی در اختیار شبه نظامیان مخالف دولت سوریه در میدان نبرد قرار خواهد داد یا نه.

ترکیه با انتقادات زیادی از سوی کشورهای غربی به خاطر عدم اجرای اقدامات کافی برای جلوگیری از ورود شبه نظامیان خارجی به مرزهای سوریه، روبرو است.

ترکیه خود متهم به کمک به داعش در روزهای نخست پیدایش این گروه تروریستی است. ولی آنکارا بارها این اتهامات را رد کرده است. داعش از سال 2012 میلادی تاکنون علیه دولت بشار اسد در سوریه می جنگد. این گروه از ژوئن 2014 میلادی حملات خود را به عراق نیز گسترش داد و بخش های زیادی از شمال و غرب این کشور را تصرف کرده است.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت