آیت الله نوری همدانی: اعدام شیخ نمر نشانه ممانعت دولت سعودی از آزادی بیان است


آیت الله نوری همدانی: اعدام شیخ نمر نشانه ممانعت دولت سعودی از آزادی بیان است

خبرگزاری تسنیم: آیت الله نوری همدانی گفت: سعودی‌ها بدانند ملت ایران و حوزه‌های علمیه در برابر اعدام شیخ نمر سکوت نمی‌کنند و اقدام سعودی برای اعدام شیخ نمر نشان از عدم وجود آزادی بیان در این کشور است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی عصر امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به اینکه عربستان کشوری قبیله‌ای است اظهار داشت: عربستان زیر سیطره آمریکا، اسرائیل و مستکبران قرار دارد.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه دستگیری، شکنجه و حکم اعدام شیخ نمر مورد انتقاد ما قرار دارد افزود: شیخ نمر فقیهی است که به دلیل مبارزاتی که علیه آل سعود داشته است مدت‌های زیادی است که تحت شکنجه و اسارت قرار دارد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه حکم اعدام شیخ نمر اخیرا اعلام شده است خاطر نشان کرد: دولت سعودی قبیله‌ای است و هیچگاه به خواست مردم اهمیت نداده است اما باید بدانند که این کار آن‌ها تبعات زیادی برای عربستان در پی دارد.

وی با اشاره به اینکه آل سعود تحت نفوذ مفتی‌های وهابی قرار دارند گفت: این مفتی‌ها به شدت با تشیع مخالفت دارند و از طرفی آل سعود تحت سیطره غرب و استکبار جهانی به ویژه آمریکا قرار دارد.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه سعودی‌ها در دوران دفاع مقدس نیز به صدام در حمله به ایران کمک می‌کردند اظهار داشت: پیش از این شاهد اقدامات عربستانی‌ها علیه شیعیان مانند کشتار زائران ایرانی در حج بوده‌ایم.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه سعودی‌ها به خوبی فهمیده‌اند بیداری اسلامی و انقلاب‌های مردمی تا از بین رفتن همه دیکتاتوری‌های جهان ادامه دارد گفت: عربستان برای مقابله با این بیداری اسلامی هزینه‌های زیادی کرده است و به همین دلیل است که با انقلاب‌های مردمی مخالفت دارد.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه عربستان پول نفت و گاز خود را خرج ایجاد بوکوحرام، وهابیت و داعش می‌کند افزود: همین اقدامات است که سبب شده است امروز شاهد جنایات در کشورهای سوریه، یمن و عراق باشیم.

وی با بیان اینکه کشور یمن پیش از قیام حوثی‌ها حیاط خلوتی برای آل سعود بود خاطر نشان کرد: امروز یمن به دنبال استقلال است و عربستان برای بازگرداندن این حیاط خلوت از چند کشور دیگر کمک گرفته است و به کشتار شیعیان می‌پردازد.

آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه عربستان در مواجه با شیعیان سابقه تاریکی دارد افزود: این اقدامات هنوز هم ادامه دارد و نمونه‌ای از آن را در اعلام حکم اعدام شیخ نمر می‌بینیم.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه حکومت آل سعود باید بداند که ملت ایران و حوزه‌های علمیه در مقابل این جنایت سکوت نمی‌کنند گفت: مردم ایران هیچگاه در برابر ظلم ساکت نبوده‌اند و تصمیم عربستان را مبنی بر اعدام شیخ نمر به شدت محکوم می‌کنیم.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه با حصر، شکنجه و اعدام شیخ نمر مخالفیم عنوان کرد: این نشان از ممانعت با آزادی بیان در جهان است و ما این اقدام را محکوم می‌کنیم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon