اعدام آیت‌الله «شیخ النمر» به انقلاب خونین در سرزمین حجاز منجر خواهد شد

اعدام آیت‌الله «شیخ النمر» به انقلاب خونین در سرزمین حجاز منجر خواهد شد

خبرگزاری تسنیم: دبیر امور تبلیغات حزب وحدت مسلمین پاکستان در واکنش به اقدامات آل‌سعود علیه شیعیان جهان از جمله عربستان گفت که در صورت اعدام شیخ النمر، شهادت وی به انقلاب خونین در سرزمین «حجاز» منجر خواهد شد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «علامه اعجاز بهشتی» با ابراز نگرانی از حکم اعدام آیت الله شیخ نمر باقر النمر از سوی نظام پادشاهی عربستان گفت: دولت ریاض به چه جرمی شیخ النمر را مجازات می‌کند؟

وی افزود: آیا آیت الله شیخ باقر النمر به‌دلیل فعالیت در سازمان حقوق بشر توسط آل سعود مجازات می‌شود و یا اینکه او همواره از مظلومین حمایت و از چهره ظالمان نقاب برداشته است.

اعجاز بهشتی هشدار داد: اعدام غیرموجه شیخ باقر النمر توسط آل سعود منجر به انقلاب خونین در سرزمین حجاز خواهد شد که با سرعت زیادی همه منطقه را فرا خواهد گرفت.

وی اظهارداشت: اگر آل سعود خواستار دوام نظام خود در منطقه است، باید از خشونت علیه شیعیان در منطقه پرهیز کند.

دبیر امور تبلیغاتی حزب وحدت مسلمین پاکستان با اشاره به فعالیت آیت الله شیخ باقر النمر در عربستان گفت: شیخ النمر از حقوق مردم مظلوم سرزمین حجاز دفاع کرده و باعث رسوایی آل سعود در منطقه شده، بنابراین، نظام پادشاهی عربستان به‌دنبال شهادت اوست.

بهشتی هشدار داد: در حالی که آل سعود در جنگ علیه یمن گرفتار شده و در مقابل «انصار الله» و مردم یمن به زانو در خواهد آمد در صورت اعدام شیخ باقر النمر، آخرین تصمیم برای نابودی نظام پادشاهی آل سعود را خواهند گرفت.

مردم پاکستان چندین بار در حمایت از شیخ نمر باقر النمر علیه دولت ریاض تظاهرات کردند و خواستار آزادی او شدند.

چندی پیش دادگاهی در عربستان، شیخ نمر باقر النمر، روحانی سرشناس شیعه این کشور را به مرگ محکوم کرد. برادر شیخ نمر این خبر را در توییتر خود منتشر کرده بود.

نمر باقر النمر یک مجتهد شیعه و فعال حقوق بشر عربستانی است. شیخ باقر در سال 1379 هجری قمری مصادف با 1968 میلادی، در شهر «العوامیه» در شرق عربستان به دنیا آمد. او در پی اعتراضات شیعیان عربستان در سال 2012 بازداشت شد و در 15 اکتبر 2014 دادگاه جنایی عربستان سعودی نمر النمر را به‌دلیل اقدام علیه امنیت ملی به اعدام محکوم کرد.

وی پس از بازگشت به کشورش، مرکز مذهبی "الإمام القائم(عج)" را در شهر العوامیه تأسیس کرد که سنگ‌بنای "مرکز اسلامی" در سال 1422 هجری قمری مصادف با 2011 میلادی بود.

نخستین بازداشت شیخ نمر در می 2006 میلادی رخ داد. وی در بازگشت از بحرین و به‌دلیل مشارکت در همایش بین‌المللی قرآن کریم از سوی نیروهای امنیتی رژیم سعودی بازداشت شد.

در اتهام شیخ چنین آمده بود: وی از حکومت عربستان خواسته است به وضعیت قبرستان بقیع رسیدگی کند، مذهب «تشیع» را به رسمیت شناخته و شیوه‌های آموزشی و درسی کنونی حاکم بر عربستان را تغییر داده یا لغو کند.

بازداشت دوم، در 23 آگوست 2008 میلادی رخ داد. آیت الله شیخ نمر آل نمر در بیستم تیر 1392 بر اثر حمله مسلحانه نیروهای امنیتی ربوده و به مکان نامعلومی منتقل شد.

انتهای پیام/پ*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان