جبهه متحد در بین اصلاح طلبان و تمام نیروهای میانه‌رو ایجاد شود


جبهه متحد در بین اصلاح طلبان و تمام نیروهای میانه‌رو ایجاد شود

خبرگزاری تسنیم: استاد دانشگاه تهران گفت: باید با جبهه واحد و متحد در بین اصلاح طلبان و تمام نیروهای میانه‌رو وارد عرصه انتخابات مجلس دهم شویم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، صادق زیبا کلام  در همدان اظهار داشت: موضوع انتخابات 24 خرداد 92 این بود که آیا رأی دهندگان از سیاست‌های دولت فعلی رضایت دارید یا نه؟ در همه جای دنیا انتخابات یعنی پرسش از سیاست‌هایی که در چهار سال گذشته اجرا شده وواجدان شرایط گفتند که از این سیاست‌ها راضی نیستیم و دولت جدید بر سر کار آمد.

زیباکلام عنوان کرد: از شهریور 92 دولت یازدهم مذاکرات را مستقیما و در ابتدا با نماینده اتحادیه اروپا و 5 +1 و بعد با امریکایی‌ها شروع کرد و حاصل مذاکرات فشرده هسته‌ای در چند ماه اولیه منجر به انعقاد تفاهمنامه و موافقتنامه اولیه به نام ژنو شد که حملات و انتقادات زیادی متوجه این توافق شد و دولت یازدهم و تیم مذاکره کننده مورد انتقاد و اعتراض زیادی قرار گرفتند.

زیبا کلام بیان کرد: چرا درباره سیاست هسته‌ای اصولگرایان از سال‌های 84 تا 92 صحبت نکنیم؟ در این راستا دست دلواپسان را می‌بوسم که این فضا را به وجود آوردند.

وی گفت: این وضعیت که ایجاد شد و دیگران هم توانستند در مورد هسته‌ای صحبت کنند مسئله به مسائل واقعی‌تر پیرامون هسته‌ای کشیده شد و یکسری مسائل اساسی و بنیادی در مورد هسته‌ای مطرح می‌شود.

زیبا کلام افزود: اما در سال 84 وقتی اصولگرایان در انتخابات پیروز شدند و آقای احمدی‌نژاد رئیس جمهور شد،  سیاست را به کل، به جزء، به اصل و فرع کنار گذاشتند و ایشان گفت برنامه هسته‌ای را با همان سرعتی که می‌توانیم به جلو می‌بریم و با تمام توان خود را پشت هسته‌ای می‌گذاریم و غرب، اتحادیه اروپا و سازمان بین‌الملی هسته‌ای هر کاری می‌خواهد، بکند.

استاد دانشگاه تهران بیان کرد: بنابراین برای رفتن به حرکت رو به جلو باید انتخابات دهم مجلس مردمی انتخاب شود و باید اتحاد و انسجام نیروهای خودی را کاملا حفظ کنیم و ممکن است در یک حوزه انتخابیه از نامزد اصولگرای معتدل و میانه‌رو حمایت و ممکن است در یک حوزه از اصلاح طلب حمایت کنیم و با یک جبهه واحد و متحد در بین اصلاح طلبان و تمام نیروهای میانه‌رو وارد عرصه انتخابات شویم.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon