شورای امنیت رعایت آتش‌بس در یمن را خواستار شد

شورای امنیت رعایت آتش‌بس در یمن را خواستار شد

خبرگزاری تسنیم: شورای امنیت سازمان ملل متحد با استقبال از آتش‌بس انسان‌دوستانه در یمن، از طرفین درگیر خواست به این آتش‌بس پایبند باشند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، اعضای پانزده‌گانه شورای امنیت سازمان ملل، دیروز در بیانیه‌ای از «پیامدهای فاجعه‌بار تداوم خشونت‌ها در یمن» ابراز نگرانی کردند و از طرف‌های درگیر خواستند «عملیات نظامی خود را در مدت زمان آتش‌بس به طور شفاف متوقف کنند.»

شورای امنیت همچنین دسترسی آسان گروه‌های امدادرسان و نهادهای انسان‌دوست به غیر نظامیان و ارسال کمک‌هایی نظیر مواد غذایی، دارو و فرآورده‌های سوختی را خواستار شد.

اعضای شورای امنیت در این بیانیه همچنین حمایت خود را از «اسماعیل ولد الشیخ» نماینده جدید سازمان ملل که به تازگی وارد صنعا شده، اعلام کردند و از «بان کی‌مون» دبیر کل این سازمان افزایش تلاش‌ها برای برگزاری کنفرانسی به منظور مذاکره برای دستیابی به راه‌حلی سیاسی در یمن را خواستار شدند.

دیپلمات‌ها اعلام کردند کنفرانس مذکور ممکن است پس از کنفرانس ریاض که در هفتم ماه می برگزار می‌شود، در ژنو برگزار شود.

طبق این گزارش، توقف 5 روزه حملات هوایی عربستان سعودی علیه یمن از نیمه‌شب گذشته اجرا شده است و بدین ترتیب این آتش‌بس اجازه می‌دهد کمک‌های بشردوستانه به مردم یمن برسد.

انتهای پیام/ر

اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان