عسل اردبیل به عنوان مکمل دارویی در داروخانه‌های کشور عرضه می‌شود


عسل اردبیل به عنوان مکمل دارویی در داروخانه‌های کشور عرضه می‌شود

خبرگزاری تسنیم: رئیس اتحادیه تعاونی کشاورزی زنبورداران استان اردبیل گفت: هیچ گونه عسل تقلبی در اردبیل مشاهده نشده و عسل اردبیل به عنوان مکمل دارویی در داروخانه‌های کشور به فروش می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سیدفردین صفوی در جلسه بررسی وضعیت عسل استان اردبیل اظهار داشت: عسل اردبیل دارای ارزش غذایی بسیار مناسب و با مکمل دارویی است و برنامه‌ریزی شده تا مجوز فروش عسل سبلان اردبیل در تمام داروخانه‌ها کشور به زودی صادر شود.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها باید در رونق عسل سبلان در تمام کشور اطلاع‌رسانی دقیق داشته باشند، گفت:‌ اردبیل در تولید عسل باکیفیت رتبه ممتاز کشوری را دارد.

مدیرعامل شرکت بین‌المللی و بازرگانی عسل‌باران باغرو بیان کرد: دامنه‌های سرسبز سبلان و دامنه باغرو بهترین منطقه برای تولید عسل در استان اردبیل محسوب می‌شود و در این مناطق یک هزار و 200 گونه گیاهان دارویی شناسایی شده که در تولید عسل طبیعی موثر است.

عضو هیئت مدیره انجمن ملی عسل ایران تصریح کرد: هم اکنون کشور ایران به ویژه استان اردبیل یکی از صادرکنندگان ویژه عسل به کشورهای همجوار بوده و هیچ گونه عسل در کشورهای دنیا به کشور ایران وارد نمی‌شود و کشورمان در تولید عسل به خودکفایی رسیده است.

صفوی با بیان اینکه باید شرکت‌های تعاونی در تمام شهرستان‌های استان اردبیل راه‌اندازی شود، افزود: این امر می‌تواند تولید عسل باکیفیت در مناطق مختلف استان را به دنبال داشته باشد.

وی اظهار کرد: تولید عسل و ایجاد صنایع تبدیلی آن می‌تواند پویایی خاصی در اقتصاد منطقه به وجود آورده و برای جوانان و فارغ‌التحصیلان در بخش کشاورزی به ویژه تولید عسل اشتغال به و جود آورد که این امر نیازمند برنامه‌ریزی مناسب است.

رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی زنبورداران اردبیل بیان کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته به دلیل برخی تحریم‌ها و تحولات منطقه صادرات عسل با مشکلاتی همراه بود که امسال با نامگذاری سال توسط مقام معظم رهبری به نام همدلی و همزبانی ملت و دولت در صدد هستیم با مبنا قرار دادن اقتصاد مقاومتی و رهنمودهای مقام معظم رهبری در تولید و صادرات عسل گام اساسی برداریم.

صفوی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان عسل در فصل زمستان در شمال کشورمان به ویژه مازندران به تولید عسل می‌پردازند، گفت: تولد عسل نیازمند هوا متنوع بوده که این امر سبب کوچ تولیدکنندگان از یک مکان به مکان دیگر می‌شود.

وی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید گام‌های بسیار اساسی در راستای حمایت از تولیدکنندگان و توسعه صادرات برداشته که امیدواریم بتواند به صورت عملی از تولیدکنندگان به ویژه تولیدکنندگان عسل حمایت کند چرا که این اصل پویایی اقتصاد در کشور را به دنبال دارد.

صفوی با بیان اینکه آموزش های مختلف توسط اتحادیه زنبورداران به تولیدکنندگان عسل در استان اردبیل داده شده است، افزود: در تلاش هستیم با استفاده از فارغ‌التحصیلان و افراد متخصص در تولید عسل گام اساسی در توسه صنایع تبدیلی عسل در استان اردبیل برداریم.

رئیس اتحادیه تعاونی کشاورزی زنبورداران استان اردبیل اظهار کرد: عسل اردبیل با برند سبلان یک عسل طبیعی خاص و با ارزش غذایی بسیار بالا بوده و می‌تواند به یک محصول استراتژیک همچون پسته رفسنجان تبدیل شود که این امر نیازمند برنامه‌ریزی همه‌جانبه است.

انتهای پیام/ ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon