ملاک شرکت های پتروشیمی، نرخ ۷ سنتی است


ملاک شرکت های پتروشیمی، نرخ 7 سنتی است

خبرگزاری تسنیم: دبیر انجمن پتروشیمی با بیان جزئیاتی از منتفی شدن عطف به ماسبق قیمت خوراک پتروشیمی، آثار این رویداد مهم بر بورس را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بورس پرس، احمد مهدوی در رابطه با خبر منتفی شدن عطف به ماسبق نرخ خوراک پتروشیمی که دیشب رئیس سازمان بورس اعلام کرد، اظهار داشت: در پی اعلام خبر غلط و همراه با اشتباه در مورد محاسبه نرخ خوراک 13 سنتی و ذخیره گرفتن برخی شرکت های پتروشیمی ، وزیر صنعت دو سه روز پیش در تماسی خواهان روشن شدن این موضوع شد.

وی ادامه داد: بعد از پیگیری های مختلف و هماهنگی با مسئولان ارشد اقتصادی و نفتی ، مقرر شد که عطف به ماسبق قیمت خوراک پتروشیمی منتفی شود. به این ترتیب شرکت های پتروشیمی باید نرخ 7 سنتی را ملاک بگیرند و به شرکت ملی گاز پرداخت کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه مصوبه این رویداد مهم هم در آینده ایی نزدیک صادر می شود ، خاطر نشان کرد: با این اوصاف و در نظر گرفتن نرخ 7 سنتی، شرکت های پتروشیمی دیگر بدهی به شرکت ملی گاز ندارند.

مهدوی ادامه داد: بنابراین از این پس شرکت های پتروشیمی که از خوراک مایع استفاده می کنند، به ثبات خواهند رسید و با این اتفاق،ابهام بزرگ و طولانی مدتی مربوط به نرخ خوراک پتروشیمی که از دی 92 در بورس سایه افکنده بود، به پایان می رسد و سهامداران با شفافیت و آرامش تصمیم گیری خواهندکرد.

وی افزود: با رفع ابهام از صنعت پتروشیمی که 20 تا 25 درصد ارزش روز بازار سهام ایران را در اختیار دارد، جو روانی مثبتی بر بورس حاکم می شود.

مهدوی در واکنش به این سئوال که آیین نامه مربوط به قانون دائمی شدن نرخ قیمت خوراک در چه مرحله ایی قرار دارد؟ به بورس پرس توضیح داد: پیش نویس این آیین نامه در ستاد تنظیم مقررات در حال نهایی شدن است و با نظر مساعد دو وزارت خانه اقتصاد و صنعت همراه شده و باید توسط وزارت نفت هم تایید شود.

براساس این گزارش، یک مقام مسئول هم دررابطه با آخرین وضعیت آیین نامه فوق به بورس پرس گفت: براساس قانون جدید، میانگین وزنی قیمت خوراک پتروشیمی 7 تا 8 سنت محاسبه شده و با موافقت دو وزارتخانه روبرو شده است. بنابراین انتظار می رود این قیمت ملاک محاسبه آینده قرار گیرد.

وی ادامه داد: در این صورت ، شرکت های پتروشیمی برخوردار از گاز مایع شرایط مناسبی خواهند داشت و جو روانی مثبتی بر بورس حاکم می شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه