رئیس مجلس به ترکیه سفر می‌کند

رئیس مجلس به ترکیه سفر می‌کند

خبرگزاری تسنیم: رئیس گروه پارلمانی ایران و ترکیه در مجلس شورای اسلامی گفت: رییس مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی راهکارهای ارتقا روابط اقتصادی، سیاسی و پارلمانی ایران و ترکیه به این کشور سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خوی، موید حسینی صدر امروز در دومین روز پنجمین اجلاس همکاری‌های استان‌های مرزی ایران و ترکیه با تاکید بر نقش مجلس در افزایش تبادلات اقتصادی ایران و ترکیه اظهار داشت: امروز مجلس دو مصوبه مهم را به تصویب رساند که ماحصل بیش از ده ماه کار مشترک مجلس و دولت بود.

وی افزود: بر اساس این مصوبات موافقتنامه مرز رازی، کاپی کوی و سرو، اسن دره به تصویب رسید که سبب می‌شود همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکیه به نحو مطلوبی افزایش یابد.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: استانداران مرزی ایران و ترکیه باید موضوع تجارت ترجیحی را بیش از پیش مرود توجه قرار دهند و باید سهم استان‌های مرزی در این شیوه تجارت حتما افزایش یابد.

وی تصریح کرد: استانداران مرزی ایران و ترکیه شرایطی را فراهم بیاورند تا سیستم برد برد در تجارت ترجیحی حاکم باشد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه گفت: امسال رییس مجلس ایران در راس یک هیئت پارلمانی به ترکیه سفر می‌کند و پیش از ان منتظر سفر هیئت ترک به ایران هستیم و معتقدیم انجام این سفر‌ها نقش بسیار زیادی در تسهیل ارتباطات و تجارت مرزی و اقتصادی بین دو کشور دارد.

وی افزود: تا چندی دیگر سفر هیئت پارلمانی اقتصادی ایران متشکل از اعضای کمیسیون اقتصادی و صنایع و معادن مجلس به ترکیه انجام می‌شود و اطلاعات دقیق زمان این سفر بزودیاز طریق رسانه‌ها به اطلاع عموم می‌رسد.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: سفر آقای رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه به کشورمان و دیدار با حجت الاسلام روحانی دور تازه‌ای از ارتقاء مناسبات اقتصادی بین دو کشور را رقم زد که امیدواریم نتایج آن نصیب شهروندان دو کشور نیز بشود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon