بازار فروش برای محصولات شرکت‌های دانش بنیان وجود ندارد


بازار فروش برای محصولات شرکت‌های دانش بنیان وجود ندارد

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان جهاد دانشگاهی گفت: بازار فروش مناسبی برای محصولات تولیدی شرکت‌های دانش بنیان وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، حمیدرضا طیبی در گردهمایی مسئولان پارک‌ها و مراکز رشد جهاددانشگاهی سراسر کشور که به میزبانی کرمانشاه در حال برگزاری است، اظهار داشت: چنانچه شرکت‌های دانش بنیان محصول با کیفیت و قیمت قابل رقابت نیز تولید کنند باز با مشکل بازار فروش مواجه هستند.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش بنیان برای موفقیت نیاز به بازار و تضمین بازار فروش محصولات خود دارند و متاسفانه نظامی برای حمایت از محصول با کیفیت ایرانی وجود ندارد و همین سبب سرخوردگی شرکت‌های دانش بنیان می‌شود.

طیبی با بیان اینکه با بهانه وجود پول کشور در خارج کالاهای بی‌کیفیت خارجی وارد می‌شود افزود: باید تحریم‌ها برداشته شود و در کنار حذف تحریم‌ها باید یک برنامه هوشمندانه برای حمایت از تولید داخل داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ساختار نظام ملی نوآوری دارای اشکال است، بیان کرد: تولید علم و فناوری تا تبدیل آن به ثروت باید مسیر روانی داشته باشد و باید این عزم و اراده در کشور ایجاد شود که اقتصاد ما متکی به تولید و تولید ما متکی بر دانش و فن باشد.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی با انتقاد از انجام فعالیت‌های موازی در کشور، گفت: نگاه سیاسی به تمامی امور امکان وجود برنامه‌ریزی بلند مدت را سلب کرده و از سوی دیگر باید با مشخص کردن اولویت‌های توسعه صنعت بر اساس آن حرکت کنیم.

طیبی با مطرح کردن موضوع اقتصاد مقیاس بیان کرد: مجوزهای بسیاری در کشور داده می‌شود که همین امر بازار فروش محصول را برای شرکت‌های دانش بنیان کوچک و فعالیت آنان را غیراقتصادی می‌کند.

وی با بیان اینکه تمرکز پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد باید بر فناوری‌های با ارزش افزوده بالا باشد، گفت: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد که فعالیت‌های علمی و پژوهشی قابل قبولی داشته می‌تواند این پارک‌ها و مراکز را به خوبی هدایت کند و شرکت‌های مستقر در این مراکز نیز می‌توانند از تجربیات جهاددانشگاهی استفاده کنند.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی با بیان اینکه دنبال آمارسازی و توسعه پارک‌ها و مراکز رشد نیستیم، عنوان کرد: فعالیت این مراکز باید کیفی شود و کمک کنیم متقاضیان با سهولت وارد این مراکز شوند.

طیبی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران حرف جدیدی را در دنیا مطرح کرد و امروز باید این الگو را به تمام دنیا ارائه دهیم و برای این کار نیز نیاز داریم در حوزههای مختلف اقتصادی، علمی، فرهنگی و غیره اقتدار داشته باشیم.

انتهای پیام / ی

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon