المیادین: مرد شماره ۲ داعش و جانشین البغدادی کشته شد


المیادین: مرد شماره 2 داعش و جانشین البغدادی کشته شد

خبرگزاری تسنیم: شبکه خبری المیادین اعلام کرد که مرد شماره ۲ گروه تروریستی داعش در یک حمله هوایی در غرب موصل کشته شده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری المیادین، «ابوعلاء العفری» که لقب مرد شمار 2 داعش را به وی داده اند، بر اثر حمله هوایی به شهرستان تلعفر در غرب موصل کشته شده است.

مجله نیوزویک حدود سه هفته قبل همزمان با انتشار اخبار ضد و نقیض از کشته شدن ابوبکر البغدادی، به نقل از هاشم الهاشمی مشاور دولت عراق نوشته بود که ابوعلاء العفری به عنوان جانشین ابوبکر البغدادی تعیین شده و جایگاهش به عنوان سرکرده گروه داعش در غیاب البغدادی تثبیت شده است.

هاشمی همچنین گفته بود که بعد از زخمی شدن البغدادی، العفری ریاست گروه تروریستی داعش را آغاز کرده است.

به گفته مشاور دولت عراق العفری معلم فیزیک بوده و اهل منطقه الحضر در استان موصل است که در سلسله مراتب داعش بالارفت تا اینکه یکی از بارزترین عناصر گروه و حتی با اهمیت تر از خود البغدادی شد.

العفری همچنین نامزد بن لادن برای ریاست بر گروه تروریستی القاعده در عراق بعد از کشته شدن ابوعمر البغدادی و ابو ایوب المصری شده بود.

به نوشته مجله نیوزویک، گمان می‌رود که العفری در سال 1998 میلادی به افغانستان رفته باشد و بعد از ریاست زرقاوی برالقاعده و تعهدش به وفاداری به این شبکه در سال 2004 میلادی، یک سرکرده ارشد در این شبکه تبدیل شد.

انتاهی پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان