ترویج اسلام در جهان مدیون اشخاصی است که حتی اسمشان در تاریخ نیست

ترویج اسلام در جهان مدیون اشخاصی است که حتی اسمشان در تاریخ نیست

خبرگزاری تسنیم: آیین رونمایی از کتاب«رسول مولتان» درباره شهید سیدمحمدعلی رحیمی با حضور حداد عادل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، آیین رونمایی از کتاب«رسول مولتان» درباره شهید سید محمدعلی رحیمی رایزن فرهنگی ایران در پاکستان با حضور مریم قاسمی همسر شهید رحیمی، غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان، محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری در غرفه انتشارات انقلاب اسلامی نمایشگاه کتاب برگزار شد.

در ابتدای این مراسم غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: اسلام هنگام ظهور در مناطق دورتر مثل ایران، چین، پاکستان و افغانستان رفت و وقتی فکرمی کنیم چه افرادی از مکه و مدینه به این مناطق دور آمده و مردم را مسلمان کردند، تعجب می کنیم. متأسفانه اسامی هیچ کدام از این افراد در تاریخ نیست.

حداد عادل افزود: این افراد بزرگانی بودند که کارهای قابل توجهی انجام دادند؛ از جمله امثال این افراد می‌توان به شهید رحیمی و سایر شهیدانی اشاره کرد که به نقاط دوردست جهان سفر کردند تا پیام انقلاب را به گوش دیگران برسانند. آنها با نثار خون خود راه اسلام را باز کردند.

رئیس فرهنگستان زبان یادآور شد: انقاب اسلامی می تواند الگویی برای سایر انقلاب های مردمی کشورهای مسلمان باشد. در دوران جوانی ما بهترین الگوهای انقلاب ما مارکسیستی و کمونیستی بود اما انقلاب ایران از بیرون الگویی نداشت بلکه خیزشی مسالمت آمیز مبنای آن بود که موجب شد این انقلاب تبدیل به الگویی برای سایر کشورهای جهان و منطقه شود.

حداد عادل با اشاره به عناد دشمنان عنوان کرد: دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب سعی در جلوگیری از سرایت و گسترش آن به سایر کشورها داشتند و می توان این انقلاب را حرکتی در برابر استکبار و صهیونیست دانست. از این رو آنها تمام تلاش خود را کردند تا این انقلاب را تبدیل به جنگ شیعه و سنی کنند.

وی ادامه داد: ترفند دشمنان این بود که انقلاب ایران را انقلابی شیعی مقابل اهل سنت بدانند. الان پاکستان تبدیل به کانون درگیری شده است. این ترفند قرار دادن مذهب مقابل مذهب بزرگترین خیانتی بود که به انقلاب شده است. این جریان امروز نام داعش و غیره به خود گرفته است.

حداد عادل در خصوص شهید رحیمی گفت: شهید رحیمی که امروز به یاد او هستیم و کتاب او به قلم همسرش نوشته شده، یکی از شهیدان راه انقلاب در آن سوی مرزها است. شهادت او گواهی بر مظلومی انقلاب است. وظیفه ما شناخت و تکریم و ادامه راه این شهیدان است.

در ادامه این مراسم صفار هرندی گفت: قدرت پیام گاهی از هر عنصر دیگری بیشتر است. مواجهه ما با جهان خارج، از دریچه سلاح و مهمات جنگی نبود. امام(ره) گفتند ما انقلابمان را به جهان صادر می کنیم. بعضی مارکیسست ها احساس کردند که انقلابی همانند انقلاب مارکسیستی چگوارا راه می افتد. بعد متوجه شدند این حرف ها رنگ باخته اند.

صفار هرندی افزود: آنها تنگناهای دیگری برای ما ایجاد کردند و علت انی تنگناها پیامی بود که در پس این سخنان بزرگ نهفته بود. از آن زمان تا امروز این سینه هایی که با حضور آمریکا شکافته می شود، جرم اصلی شان این است که پیام بزرگی را منتقل می کنند.

وی ادامه داد: برخوردی که با شهید رحیمی صورت گرفته تفاوتی با آنچه در سوریه ویمن با مسلمانان انجام می دهند، ندارد. منشأ آن کینه ای است که از قلب مستکبران به دل مسلمانان می نشیند. اتفاقی که برای شهید رحیمی افتاد برای همه رسولان انقلاب محتمل است.

هرندی تأکید کرد: اگر فکر کردند با این طراحی های احمقانه می توانند مانع گسترش پیام انقلاب شوند، اشتباه می کنند. ما این ها را مدیون این مردان بزرگ می دانیم. تصویر قربت و مهجوری او شبیه ابوذر و ربذه است.

وی گفت: اگر بخواهیم انسان مومن باشیم باید هجرت کنیم و از پوسته ظاهری خارج شویم. هجرت به سمت خداوند برای مأموریت های بزرگ بود. این توصیه ها را باید به نسل جوان منتقل کرد.

مریم قاسمی همسر شهید رحیمی بیان کرد: خدا را شاکرم فرزندانم در راه و مسیری قرار گرفتند که برای شناساندن این شهید بود. من شاهد تلاش های شبانه روزی دخترم برای انسجام بخشی و جمع آوری صحبت های پراکنده بودند. پسر بزرم سید مهدی راه پدرش را بعد از پدر در خارج از کشور ادامه می دهد.

قاسمی ادامه داد: برخی می گفتند چه طور جرأت کردی و پاسخ دادم احساس تکلیف مقابل دین و کشور باعث ادامه این راه می شود. امیدوارم این شروعی برای دوستان و همکاران شهید باشد تا برای تاریخ و نظام انقلاب بماند. خدا را شارکرم دین خود را به شهدا ادا کردیم.

وی افزود: او با سفر به کشورهای دیگر برای تحقیق رفت و تجربیاتش در مولتان پاکستان به ثمر نشست. در همان زمان چند نشریه از اقدامات او یاد کردند. او به امور معیشتی مردم و اختلاف شیعه و سنی توجه داشت. تلاش بسیاری کرد و انقلاب را به خانه ها مردم برد که مد نظر امام و انقلاب است. او عاشقانه در مولتان کار می کرد و این عشق را به همکارانش منتقل کرد.

قاسمی در پایان صحبت های خود گفت: جایز نیست خون شهدا با غیرفعال بودن خانه فرهنگ نادیده گرفته شود و هدف تکفیری ها همین بود. حاضرم با تمام تلاش فعالیت کنم که این مرکز فعال شود.

محسن مومنی شریف رئیس حوزه هنری نیز بیان کرد: بخش قابل توجهی از توجه سودان به انقلاب به خاطر کارهای شیخ ابراهیم انصاری و دیگر شهیدانی است که در عرصه برون مرزی فعالیت کردند. کتاب«رسول مولتان» را رهبری دیدند از این کتاب استقبال کردند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ویژه نامه‌ها
اخبار روز ویژه نامه‌ها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی