حزب الدعوه تصمیم عربستان به اعدام شیخ النمر را محکوم کرد

حزب الدعوه تصمیم عربستان به اعدام شیخ النمر را محکوم کرد

خبرگزاری تسنیم: حزب الدعوه عراق تصمیم دولت سعودی مبنی بر اعدام شیخ نمر النمر را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری المسله، نوری مالکی دبیر کل حزب الدعوه عراق تصمیم دولت سعودی برای اعدام شیخ نمر النمر را محکوم کرده آن را نقض آشکار حقوق بشر برشمرد.

مالکی اظهار داشت، تصمیم دولت سعودی در حق این عالم سرشناس شیعه در جزیرة العرب نقض آشکار حقوق بشر و آزادی بیان بوده و بی‌حرمتی به علمای مسلمان است.

وی با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد، اجرای حکم ظالمانه اعدام این روحانی بزرگوار موجب دودستگی و شکاف بین شیعه و سنی در جهان اسلام می‌شود، آن هم در شرایط دشوار کنونی که اتحاد بین همه برادران مسلمان ضروری است.

در بیانیه مزبور آمده است: ما به دولت سعودی هشدار داده و آن را به دست برداشتن از طایفه گرایی و توقف حمایت از گروه‌های افراطی تکفیری که جهان اسلام از جمله عراق، سوریه، لبنان، یمن و بحرین را گرفتار جنگ و اختلافات طایفه‌ای کرده‌اند، فرامی‌خوانیم.

این در حالی است که نیروهای امنیتی سعودی هشتم ژوئیه 2012 پس از درخواست شیخ نمر مبنی بر آزادی زندانیان، وی  را در منزلش واقع در قطیف دستگیر کردند و سپس حکم اعدام او صادر شد.

در بخش دیگری از بیانیه حزب الدعوه آمده است: این تصمیم ظالمانه را محکوم کرده و از تمام محافل بین المللی و سازمان‌های دست‌اندرکار حقوق بشر و نیز حوزه‌های دینی و رهبران آزاد و شرافتمند جهان می‌خواهیم به‌منظور جلوگیری از اجرای این حکم که منطقه را گرفتار جنگ طایفه‌ای خواهد کرد، دولت سعودی را تحت فشار قرار دهند».

مالکی همچنین ابراز امیدواری کرد که دولت سعودی راه درست را در پیش گرفته و از اجرای این تصمیم صرف نظر کند و شیخ آزاده و سایر زندانیان بی‌گناه را آزاد کند و به مسلمانان حق آزادی بیان بدهد.

وی تأکید کرد، دوران به بردگی کشاندن ملتها و ظلم به آنان سر آمده است.

بهای سنگین اعدام شیخ نمر برای عربستان

در این میان ناظران بر باورند که عربستان در صورت اجرای حکم اعدام شیخ نمر، بهای سنگینی را خواهد پرداخت زیرا در این صورت انقلابی در عربستان آغاز خواهد شد که شعله‌های آن فروکش نمی‌کند و فریاد انتقاد از نادیده گرفتن حقوق بشر در این کشور بالا خواهد رفت.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان