آغاز مذاکره با اروپایی‌ها برای سرمایه‌گذاری در صنعت گاز کشور


آغاز مذاکره با اروپایی‌ها برای سرمایه‌گذاری در صنعت گاز کشور

خبرگزاری تسنیم: معاون وزیر نفت در امور گاز اعلام کرد: شرکت‌های اروپایی برای حضور در صنعت گاز ایران با شرکت ملی گاز وارد مذاکره شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حمیدرضا عراقی با اعلام "در زمان برگزاری بیستمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با شرکت‌های اروپایی مذاکره شد و ماه آینده نیز با تعدادی دیگر از شرکت‌های اروپایی دیدار خواهیم داشت" گفت: این شرکت با سرمایه گذاران خارجی مذاکرات بسیاری داشته است؛ این مذاکرات تداوم دارد ولی تاکنون قراردادی در این زمینه امضا نشده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اظهار اینکه این شرکت‌ها برای فاینانس و سرمایه‌گذاری در زمینه ساخت خطوط لوله وارد مذاکره شده‌اند، گفت: هم اکنون فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای حضور این شرکت‌ها تعریف شده و پس از دستیابی به تفاهم این موارد اجرایی می‌شوند.
 
هم اکنون ظرفیت تولید سالانه ٢٢ میلیارد مترمکعب گاز در کشور وجود دارد و این مقدار تا سه سال آینده به ٣٣ میلیارد و در پایان برنامه ششم توسعه به ٤ میلیارد مترمکعب افزایش می‌یابد.
 
شرکت ملی گاز ایران امسال به 4.7 میلیارد دلار سرمایه گذاری برای ساخت شبکه‌های گازرسانی به شهرها و روستاها، ١,٨ میلیارد دلار سرمایه گذاری برای توسعه شبکه گاز در استان سیستان و بلوچستان و ٢.٥ میلیارد دلار سرمایه گذاری برای تکمیل خط لوله ششم نیاز دارد.
 
انتهای پیام/*
پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه